Esti in categoria

Marketing Online

Marketing Online, Sfaturi SEO,

Cum sa iti organizezi corect SEO pentru diferite tari si limbi?

SEO international

Vrei sa vezi cresteri masive de trafic? Cel mai probabil raspunsul la intrebarea asta este da, pentru ca cine nu ar vrea? Una dintre cele mai usoare modalitati de a face acest lucru este de a-ti optimiza strategia SEO pentru a fi potrivita pentru diferite tari si limbi. Piata internationala pentru servicii de copywriting este imensa. Si tine minte: o mare parte a lumii nu vorbeste engleza, asa ca daca iti targetezi exclusiv clientii ca fiind vorbitori de limba engleza, pierzi o multime de oportunitati.

Pentru a putea profita de aceasta piata internationala si multilingvistica, trebuie sa te asiguri ca folosesti cele mai bune practici. Iata care sunt cateva dintre solutiile de baza pentru realizarea unui SEO adaptabil pentru mai multe tari:

Stabileste-ti strategia

Pentru a incepe lucrurile cu dreptul, trebuie sa iti dai seama de unde vine traficul tau. Daca ai deja o audienta internationala mare, ar trebui sa incepi cu tara care se afla in top. Poti afla acest lucru din Google Analytics -> Audience.

Creeaza continut multilingvistic

Daca serviciile tale sunt asemanatoare cu altele din industrie si la nivel global, atunci ar trebui sa te concentrezi doar pe limbile straine. De exemplu, cum Facebook ofera acelasi produs pentru toti utilizatorii, indiferent de tara de origine, acestia se concentreaza pe limba si nu pe tara.

Alege un domeniu si o structura a URL-ului

Cel mai important factor cand creezi un site care este adaptat pentru diferite locatii si limbi este structura URL-ului. Acest lucru poate parea foarte simplu, insa nu este chiar asa. Poti alege o combinatie de domenii top-level (precum .ca sau .co.uk) saubdirectoare (/es sau /de) si subdomenii (es.example.com sau us.example.com). Decizia trebuie sa fie bazata pe obiectivele tale; daca targetezi o tara, este bine sa folosesti subdomenii, iar pentru limbi, cele mai bune sunt subdirectoarele.

Adapteaza SEO pentru international

  • In primul rand, continutul trebuie tradus in limba tarii pe care o vizezi. Cu toate ca Google Translate a evoluat destul de mult, este cel mai bine sa folosesti un translator uman, de preferat unul priceput si la optimizare SEO.
  • Creeaza un sitemap. Pentru a ajuta motoarele de cautare sa iti gaseasca continutul mai usor, trebuie sa creezi un sitemap detaliat cu continutul lingvistic. Astfel, motoarele vor marca corect paginile specifice, pe care le vor prezenta unor utilizatori specifici.
  • Foloseste-te de hreflang si tagurile alternative pentru a evita structurile identice pentru pagini diferite. Acest lucru va specifica catre Google ca pagina ta este o versiune alternativa a unei alte pagini, intr-o alta limba, si nu continut duplicat sau copiat.
  • Revizuieste si schimba continutul HTML pentru diferite regiuni, pentru a-l face cat mai relevant. Principalele elemente care trebuie schimbate sunt titlul, meta descrierile, navigatia si intertitlurile (H2, H3, H4 etc.).
  • Adapteaza continutul/design-ul in functie de cultura. Anumite culturi poate nu accepta un anumit ton de adresare, anumite culori si vor evita sa colaboreze cu tine.
0
Marketing Online, Social Media,

Cum functioneaza marketing-ul prin campanii Social Media?

campanii social media de succes

In fiecare luna, sunt inregistrati peste 2 miliarde de utilizatori activi pe Facebook, 1 miliard pe Instagram si 365 de milioane pe Twitter, la nivel global. Datorita acestor cifre importante pentru aceste platforme, specialistii din marketing au inteles rapid importanta conectarii brand-ului cu potentialii clienti prin campanii Social Media. De fapt, specialistii estimeaza ca investitiile in publicitatea prin servicii de promovare online va creste pana la valoarea de 48 de miliarde de dolari, pana in 2021.

Acest lucru se datoreaza in principal numarului mare de utilizatori, caruia, recent, i se alatura persoane din grupe de varsta cat mai diverse. Apoi, cu toate ca majoritatea nu vrem sa recunoastem, suntem conectati continuu la Social Media. Prin simplul fapt ca detinem aplicatiile mobile instalate si avem notificarile pornite. Astfel, accesibilitatea si rapiditatea cu care oamenii verifica Social Media (cand merg la serviciu, la scoala, cand calatoresc sau pur si simplu se relaxeaza), plaseaza acest canal in topul preferintelor pentru campaniile de marketing.

Ce este o campanie de Social Media?

Aceasta reprezinta un efort de marketing coordonat de un business pentru a consolida informatii despre un brand, un produs sau un serviciu, folosind cel putin o platforma Social Media. Aceste campanii sunt concentrate strategic pentru publicul specific, au rezultate masurabile si influenteaza urmaritorii din SM in a se comporta sau a se simti intr-un anumit mod.

Ce determina eficienta unor campanii Social Media?

Publicitatea prin Social Media are capacitatea de a ajunge si a comunica cu audienta la preturi catalogate “low-cost”, beneficiind in acelasi timp de un impact important si, deci, de eficienta garantata. De aceea campaniile SM au devenit o tehnica cruciala de marketing pentru afaceri din intreaga lume, indiferent de domeniu.

Folosind Social Media, ai abilitatea de a-ti atinge publicul-tinta, de a crea o legatura cu actualii si potentialii clienti, de a crea loialitatea fata de brand, de a creste traficul pe site-ul tau si chiar de a creste vanzarile. Orice proprietar de afacere trebuie sa inteleaga ca marketing-ul prin Social Media nu este doar un trend in ascensiune, ci o industrie puternica care a aparut cu scopul de a ramane.

Cum stabilesti obiective pentru campania ta?

Secretul in eficienta unor campanii Social Media sta in stabilirea de la inceput a unor obiective specifice. Iata cateva exemple dupa care te poti ghida:

  • Imbunatatirea identitatii de brand – afacerea ta poate realiza acest lucru prin Social Media prin postarea elementelor de campanie pe mai multe platforme. De asemenea, poti utiliza hashtag-uri specifice, pentru a indemna urmaritorii sa iti shareuiasca continutul si sa iti tagguiasca prietenii. Totodata, cresterea identitatii de brand prin Social Media nu dureaza prea mult. 91% dintre specialistii in marketing au spus ca au observat o crestere a vizibilitatii brand-ului stand in Social Media doar cateva ore pe saptamana. Un bun exemplu in acest sens este campania Apple #shotoniphone. Aceasta a implicat simpla creare a hashtag-ului, cu scopul promovarii fotografiilor pe Instagram, realizate cu telefoanele Apple. Oamenii au putut impartasi pasiunea comuna pentru fotografie, realizata cu acelasi device. Iar acum, dupa mai multi ani, hashtag-ul este in continuare folosit, acoperind peste 4 milioane de postari. Apple a inceput campania, fara prea mult efort financiar, iar de desfasurarea ei s-au ocupat chiar utilizatorii de iPhone.

obiective pentru campanii Social media

Intra in contact cu audienta ta

Cand lucrezi la o campanie de marketing prin Social Media, vrei sa te conectezi cu public atat la nivel de “suprafata” – prin like-uri, follow, comentarii etc – cat si prin postari cu care acestia se pot identifica. In aceasta categorie se inscrie foarte bine campania Coca-Cola “Share a Coke”, prin care compania a vandut sticle personalizate cu numele a mii de persoane, la nivel global. In plus, oamenii puteau personaliza propriile sticle pe site-ul Coca-Cola, pentru $5.

  • Creste traficul pe site – acest lucru se poate face prin simpla adaugare a link-ului in descrierea de Facebook, Instagram sau chiar Twitter. Acest lucru ii va ajuta pe utilizatori sa ajunga pe site-ul tau pentru a cunoaste mai multe informatii despre companie sau produsele si serviciile tale. De asemenea, poti conecta site-ul prin sisteme de link-building, prin postari sau chiar articole.
  • Genereaza vanzari – specialistii de marketing care desfasoara campanii Social Media vor sa trezeasca interesul clientilor cu privire la produse, brand sau servicii. Cand o afacere reuseste sa faca acest lucru cu succes, aceasta va beneficia de o crestere in vanzari. Social Media reprezinta o unealta eficienta de a face oamenii interesati, prin postari care folosesc imagini si pot fi distribuite in volum mare.

Cele mai bune rezultate sunt obtinute atunci cand sunt identificate nevoile, obiectivele si modalitatile de promovare pe care o afacere le are. De cele mai multe ori, acest lucru necesita expertiza unor profesionisti. De aceea, este recomandat sa apelezi la o agentie de web design, care va realiza o analiza amanuntita, pentru a crea o campanie de succes.

0
Marketing Online,

7 caracteristici ale unui copywriting excelent

copywriting de calitate

Cum poti diferentia un serviciu de copywriting bun, de unul excelent? Poate ca daca esti in acest domeniu sau daca ai ochiul format, vei stii cand il vezi. Cu toate acestea, copywriting-ul dispune de anumite atribute care fac ca eforturile tale sa dea rezultate spectaculoase.

Cum poti evalua calitatea unui serviciu de copywriting?

Textele bune au puterea de a creste ratele de conversie, lasand o impresie memorabila cititorilor. In acelasi timp, acestea te avantajeaza in fata competitorilor si pot chiar sa te plaseze mai bine in rezultatele de cautare Google.

Caracteristici esentiale ale continutului de copywriting bun

  1. Structura

Scriitorii de copywriting stiu exact ce vor sa spuna si cum sa aseze cuvintele in proprozitii logice. Cuvintele acestora au un scop bine definit chiar de la inceput si folosesc paragrafe introductive pentru a da un indiciu cu privire la subiectul articolelor. Acest aspect este important in special cand este vorba despre servicii de copywriting pentru web, pentru ca cititorii tiind sa se concentreze in special pe primele doua paragrafe ale unui text.

Studiile au aratat ca, in mediul online, oamenii citesc continutul-text in forma literei F. Asta inseamna ca introducerea si titlurile trebuie sa atraga atentia cititorului.

  1. Orientarea catre un scop

Inainte sa inceapa activitatea de scriere, orice copywriter trebuie sa se intrebe: unde va ajunge acest text si ce trebuie sa faca? Cei mai buni copywriteri pun intrebarile potrivite pentru a obtine informatii suplimentare, necesare in procesul de creatie. De asemenea, acestia ar trebui sa se foloseasca si de uneltele SEO, pentru o promovare eficienta a textelor, prin cuvinte cheie, meta titluri si alte elemente. Intelegand scopul materialului pe care il creeza, copywriter-ul va stabili care sunt cele mai relevante informatii care trebuie introduse in text.

  1. Adaptabilitatea

La fel cum se asigura de faptul ca textul din pagina este potrivit pentru format, copywriterii isi adapteaza scriitura conform stilului fiecarui client sau a companiei proprii. Chiar daca este vorba despre servicii copywriting in-house, este posibil ca mai multor angajati sa li se ceara sa produca continut pentru sectiuni diferite dintr-un website sau o brosura. Cei mai buni dintre acestia vor analiza cu atentie tonul si stilul de redactare, pentru a asigura consecventa pe intreaga platforma.

  1. Accesibil

Pentru a realiza o conexiune cu cititorul, un scriitor ar trebui sa se adreseze direct audientei, redactand continutul intr-un stil conversational. Stabilirea nivelului de formalitate este important. Jargonul complex ar trebui evitat pentru a te asigura ca toata lumea intelege ce scrii. Insa asta nu inseamna ca trebuie sa folosesti cele mai simple cuvinte din vocabular.

  1. Originalitate

Daca abordezi un subiect care a fost dezbatut intens, precum tema calatoriilor, va fi destu de greu sa oferi continut informativ intr-o modalitate noua, care evita cliseele industriei. De asemenea, daca un potential client intra pe site-ul tau si vede continut asemanator sau copiat din alta parte, pe care l-a mai vazut, este foarte posibil sa il pierzi. Secretul sta in analizarea competitiei si redactarea continutului tau in functie de USP (Unique Selling Proposition), adica aspectele prin care te diferentiezi in piata.

  1. Echilibru

Majoritatea scriitorilor au in minte un anumit numar de cuvinte pentru articole, insa atingerea acestei limite nu trebuie sa primeze in fata calitatii.

  1. O stapanire a gramaticii si ortografiei impecabila

Aceste lemente asigura increderea clientilor in brand-ul tau si totodata spun multe despre calitatea serviciilor pe care esti gata sa le oferi, cat si despre seriozitatea si eficienta ta.

0