Black Friday este unul din cele mai importante evenimente pentru retaileri. Sezonul reducerilor inregistreaza cele mai mari vanzari din an. De aceea, pregateste-ti cele mai bune campanii de promovare si oferte pentru rezultate maxime.
Afla care sunt avantajele angajarii unei agentii de web design si marketing pentru campania de Black Friday. Iti oferim si un ghid cu pasii pe care trebuie sa ii parcurgi pentru pregatirea magazinul online pentru acest eveniment.
1.1 Stabilirea obiectivelor business si de comunicare
Pentru orice tip de eveniment sau campanie trebuie sa stabilesti pasii pe care ii vei urma. Organizarea etapelor te va ajuta sa urmaresti progresul si sa beneficiezi de claritate in actiune.
In primul rand, stabileste care sunt obiectivele tale de business. Ce vanzari vrei sa ai? In cat timp? Cum masori atingerea acestor obiective?
In marketing, obiectivele de comunicare reies din cele ale afacerii. Te vom ajuta cu cateva aspecte pe care trebuie sa le bifezi pentru un plan de comunicare:
● Alege-ti publicul tinta
● Stabileste mesajele pe care vrei sa le comunici.
● Vezi care sunt cele mai relevante canale unde sa distribui aceste mesaje.
● Tine cont de felul in care vrei sa te pozitionezi pe piata.
● Stabileste si un buget pentru marketing.
1.2 Ce produse sa alegi pentru ofertele de Black Friday
Cu siguranta ti-ai pus aceste intrebari. Inainte de optimiza landing page-ul pentru pagina destinata evenimentului, trebuie sa te hotarasti ce produse sa adaugi pentru campanie.
Iti oferim cateva sfaturi de care trebuie sa tii cont, probate si aplicate de catre cei mai importanti jucatori din e-commerce:
● Opteaza pentru produsele cele mai populare. Consumatorii au aprobat preferintele, stii ce se cumpara cel mai des, asa ca vor fi interesati sa daca daca produsele preferate sunt la oferta.
● Lichidarea stocului. Daca vrei sa scapi de produsele vechi, acesta este momentul oportun. Majoritatea consumatorilor vor fi curiosi sa vada care sunt produsele tale la reducere. Vor observa majoritatea categoriilor, asa ca profita de acest lucru.
1.3. Creeaza un landing page pentru evenimentul Black Friday
Daca te-ai hotarat care sunt obiectivele tale pentru acest eveniment, atunci stii exact care sunt produsele care vor intra in categoria reducerilor.
Recomandarea specialistilor de marketing este sa creezi o pagina destinata doar pentru Black Friday. Acolo vei afisa mai multe instrumente care ii va atrage pe potentialii consumatori.
Bonus: Urmareste performanta paginii si dupa acest eveniment.
Elemente de design pagina pentru Black Friday
In principal, sunt cateva elemente de baza pentru pagina evenimentelor. Serviciile noastre te vor ajuta sa le pui la punct pe toate. O pagina optimizata si destinata reducerilor de Black Friday trebuie sa aiba:
1. BANNER
2. TIMER
3. BRANDURI PARTENERE
4. CONTINUT TEMATIC
5. PRODUSELE SI DESCRIERILE LOR COMPLETE
1.4. Optimizare SEO-continut Google Friendly
5,7% din vanzarile anuale din Romania sunt generate in perioada de Black Friday. Asta inseamna ca cel mai mare trafic este inregistrat in perioada reducerilor. Conform statisticilor, campaniile din perioada Black Friday sunt cele mai rentabile. Rezultatele vanzarilor demonstreaza cele mai mari profituri in e-Commerce.
Continutul pe care il generezi trebuie sa aiba o strategie bine pusa la punct. Descrierile produselor tale si ofertele pe care le prezinti trebuie sa aiba in vedere cateva aspecte. Este nevoie de apelezi la optimizare SEO, pentru ca Google sa te pozitioneze in topul rezultatelor. Promovarea organica nu presupune o investitie mare, ci doar continut inteligent.
Cum poti sa-ti optimizezi continutul?
Trebuie sa tii cont de cateva aspecte, precum:
● termeni cheie si volum de cautare
● publicul tinta
● sa scrii pentru oameni si nu pentru motoarele de cautare
● concurenta
● planificarea continutului
● structura clara si concisa
● descrieri scurte
Continul preferat de Google trebuie sa aiba cateva atribute, iar crearea lui poate dura destul de mult timp. Cautarea cuvintelor cheie si a unor mesaje de impact nu sunt o misiune simpla.
1.5. Promovarea in social media-cum sa atragi clienti
Perioada de Black Friday este una solicitanta si cu o competitie acerba. Nu va fi suficient sa creezi continut si sa vorbesti despre ofertele tale.
Plasarea ad-urilor in locurile potrivite va reprezenta o șansă in plus pentru cresterea vanzarilor. In functie de publicul tau tinta, strategia de promovare va trebui sa fie adaptata. Alte rezultatele ale unor statistici din 2021 demonstreaza cresterea ascendenta a comertului online. Odata cu pandemia, comportamentul consumatorilor indica cresteri majore in favoarea e-Commerce.
Ce inseamna asta?
Aceste schimbari sunt un motiv in plus sa iei in considerare investitia pentru campaniile de promovare pe social media sau Google Ads. Totodata, strategia SEO este deosebit de importanta, daca vrei sa te promovezi organic.
Recomandari de campanii de promovare:
● E-mail Marketing-este a doua optiune a specialistilor de marketing, dupa canalele de social media.
● SMS Marketing-reprezinta o solutie care te poate diferentia de concurenta, dar trebuie sa fii sigur ca respecti datele de confidentialitate ale clientilor.
● Emag Marketplace-succesul Emag din ultimii ani arata rentabilitatea listarii produselor tale pe aceasta platforma.
● Google Ads-stabileste un buget si acesta se va consuma, in functie de rezultatele cautarilor. Campaniile pe Google se platesc dupa rata click-urilor pe reclama.
1.6. Plum Media-promovare online prin strategie optimizata
Cu expertiza de peste 15 ani, echipa noastra iti ofera o gama larga de servicii de promovare si creare a site-ului, in cazul in care nu dispui de unul.
Utilizam instrumente performante pentru cresterea vizibilitatii prin SEO. Fie ca iti doresti promovare organica sau platita, Plum Media te va ajuta sa dai BOOST vanzarilor. Echipa creeaza continut pentru orice domeniu, indiferent de dificultate.
Cu o experienta vasta si un portofoliu variat de clienti, specialistii nostri iti vor oferi consultanta si un plan adaptat nevoilor tale. Investeste inteligent intr-o echipa de oameni cu expertiza si creeaza campanii de Black Friday cu un buget optim.
BONUS: Iti oferim consultanta de specialitate si te ajutam cu planul de comunicare.