Cat de eficienta este o campanie de e-mail marketing in 2023?

In anul 1971, Ray Tomlinson a fost cel care a trimis primul e-mail din istorie. In prezent, se expediaza peste 200 miliarde de e-mail-uri zilnic, confortm companiei Radicati.

Daca te intrebi cand va disparea e-mail-ul, raspunsul este NICIODATA! De ce? Pentru ca reprezinta un instrument accesibil de promovare si totodata, foarte eficient. Conform studiilor de specialitate, te poate costa de la 6 ori mai mult sa achizitionezi un client nou decat sa convingi unul existent sa cumpere inca o data de la tine.

De ce sa folosesti e-mail matketing?

Pentru majoritatea business-urilor online, o treime din traficul inregistrat provine de la vizitatorii care au mai fost pe site-ul tau, insa mare parte din trafic este reprezentat de vizitatori, care de cele mai multe ori, nu se vor mai intoarce pe site-ul tau daca nu regasesc motive pentru a-i determina sa o faca. E-mail marketing-ul este cel care te va ajuta sa captezi atentia persoanelor pentru care ai muncit din greu sa-i convingi sa acceseze site-ul tau.

Stiai ca…? Despre e-mail marketing

  • ROI-ul ( Return of Investment) unei campanii de e-mail marketing poate ajunge pana la 380%;
  • Peste 70% dintre persoane ar prefera sa primeasca mesaje promotionale prin intermediul e-mail-ului decat prin intermediul canalelor social media;
  • De multe ori, performanta campaniilor de e-mail marketing este chiar mai buna decat cea a campaniilor platite in social media;

Cum construiesti o baza de date solida pentru campaniile de e-mail marketing?

Acesta este momentul in care trebuie sa iti pui toata creativitatea in practica. Cea mai simpla modalitate prin care iti poti dezvolta o baza de date este sa folosesti un formular de abonare in site si sa ii oferi un beneficiu utilizatorului pentru a-l motiva sa-l completeze.

Cea mai mare provocare este sa convingi vizitatorul sa se aboneze la newsletter-ul tau. Iar pentru a-ti atinge obiectivul cu succes, trebuie sa iei in considerare cateva aspecte importante: continut atractiv, plasarea strategica a formularului de abonare si oferirea unor beneficii precum:

  • Concursuri de abonare prin care sa oferi un premiu prin tragere la sorti;
  • Furnizarea unui continut interesant – De exemplu, daca ai un magazin online cu produse fashion, poti oferi abonatilor un catalog cu tendintele din anul 2023.

Optiunile sunt infinite.  Tot ce trebuie sa faci este sa dai frau liber imaginatiei sau sa apelezi la o agentie de marketing experimentata.

Cum masori performanta unei campanii de e-mail marketing?

Inainte de a-ti explica cum poti masura performanta unei campanii de e-mail marketing este important sa stii ca fiecare e-mail este diferit, mai ales daca si obiectivele difera.

  1. Rata de deschidere

Rata de deschidere este cel mai simplu indicator al e-mail marketing-ului, dar si foarte importanta pentru ca te ajuta sa intelegi cat de bine interactioneaza abonatii tai cu mesajele pe care le primesc.

Rata de deschidere iti poate oferi o perspectiva asupra performantei subiectului din cadrul e-mail-ului. Studiile arata ca acele e-mail-uri care contin numele prenumele abonatilor in subiect, au o rata mai mare de deschidere.

Media ratei de deschidere este de aproximativ 24%. Daca tu inregistrezi o valoare mai mare decat aceasta inseamna ca ceea ce faci este corect.

  1. Rata de click

Rata de click este o alta metoda care te ajuta sa determini performanta campaniei tale de e-mail marketing. Acest indicator masoara numarul de persoane care au dat click pe link-urile regasite in e-mail-ul tau. Este important de mentionat ca rata de click va fi, de obicei, mult mai mica decat rata de deschidere.

  1. Rata de conversie

Rata de conversie arat numarul utilizatorilor care au finalizat o actiune specifica dupa ce au dat click pe link-ul regasit in e-mail.

  1. Rata de respingere (Bounce rate)

Este foarte importanta si rata de respingere pentru ca asa poti afla cate adrese de e-mail ale abonatilor tai nu au primit e-mail-ul. Ulterior, le poti sterge din baza de date.

Practic, bounce rate-ul iti va oferi o idee mai solida despre calitatea listelor de abonati. Daca ai o rata de respingere mare, inseamna ca baza ta de abonati este plina cu adrese de e-mail gresite, false sau vechi.

  1. Returnarea investitiei (ROI)

ROI-ul general te ajuta sa afli rentabilitatea generala a investitiei pentru campaniile tale de e-mail marketing. Toti cei care apeleaza la acest instrument de promovare ar trebui sa analizeze returnarea investitiei.

Ca o concluzie, putem spune cu certitudine ca newsletter-ul este inca de actualitate, chiar si in 2023. . De fapt, nici nu s-a demodat vreodata. E-mail marketing-ul reprezinta o solutie de promovare incercata si testata de-a lungul timpului. S-a dovedit intotdeauna a fi de incredere si foarte eficienta. Prin urmare, marketing-ul prin intermediul e-mail-ului este inca relevant, pentru orice tip de afacere.

Conform Statista, pana in 2025, numarul utilizatorilor de e-mail la nivel mondial va ajunge la un total de 4,6 miliarde. Acest lucru inseamna o crestere de aproximativ 600 mii de utilizatori, spre dosebire de anul 2022.

Ai o afacere online si inca esti reticent in privinta campaniei de e-mail marketing? Acum este momentul sa programezi primul newsletter si vei fi, cu siguranta, impresionat de rezultatele obtinute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button