optimizare seo

De la an la an, motoarele de cautare devin tot mai inteligente, iar agentiile SEO trebuie sa fie pregatite sa ofere clientilor sai doar strategii si tehnici creative cu rezultate reale si masurabile.

Nu putem spune ca in acest an este neaparat sa utilizezi numai anumite tehnici sau sa aplici numai anumite strategii…Gresit! Principiile SEO nu se schimba de la o zi la alta sau de la un an la altul!

Orice element poate fi optimizat, iar cea mai importanta parte este optimizarea experientelor.

Cu o popularitate de invidiat, Google este motorul de cautare ce insumeaza pe zi, mai bine de 3,5 miliarde de cautari, iar pentru a te afla mereu in topul sau, va trebui sa alegi cu foarte mare atentie ceea ce iti doresti sa fie optimizat.

Pentru a avea un site de succes si mai ales o pozitionare in top 10 Google, ne-am gandit sa iti oferim acest ghid SEO pentru anul 2020.

Mai jos, iti vom enumera si iti vom explica toate tendintele si tehnicile importante ce vei putea sa le aplici cu incredere in anul ce urmeaza, tehnici ce iti vor garanta succesul, daca sunt respectate si aplicate corect.

 CE ESTE SEO SI CUM SA INCEPI PROCESUL

Pentru ca fiecare lucru are un inceput, te sfatuim ca si intreg procesul SEO sa il incepi prin a respecta cateva etape, care din punctul nostru de vedere sunt extrem de importante. Acestea ar fi:

  1. Seteaza-ti cu exactitate obiectivele – sa stii exact ce vrei sa obtii in urma promovarii online
  2. Stabileste-ti un buget lunar
  3. Selecteaza-ti cu mare atentie o agentie SEO/echipa SEO cu care vrei sa lucrezi
  4. Cere un audit SEO– este foarte important sa cunosti problemele site-ului tau si sa incepi sa le corectezi
  5. Cunoaste-ti foarte bine concurenta!

O data ce detii toate aceste informatii, va fi mult mai usor sa incepi intreg procesul de promovare.

OPTIMIZARE SEO ON-PAGE

Dupa ce ai descoperit lacunele site-ului tau, procesul de promovare poate incepe. Primul pas este verificarea elementelor on-page si optimizarea lor.

De retinutoptimizarea on-page este o prioritate si in anul 2020 – prin urmare, nu o da la o parte!

1. Optimizarea Experientei Utilizatorului

optimizare seo experienta utilizator

User Experience (UX)

Utilizatorul este cel mai important si exigent critic al unui site web, iar in functie de timpul petrecut pe site in combinatie cu paginile pe sesiune si procentul de bounce rate, Google stabileste pozitionarea site-ului.

Optimizarea unui site web nu se face numai pentru motoarele de cautare, precum multi cred. Optimizarea unui site web se face in primul rand pentru utilizatori.

Daca site-ul are o viteza de incarcare foarte buna, daca functioneaza fara probleme atat pe desktop cat si pe mobil sau tableta, este intuitiv si usor de utilizat, daca informatiile oferite sunt concrete si in trend,  utilizatorul va fi fericit si va petrece cu placere mai mult timp pe acest site.

Daca site-ul tau nu ideplineste cele enumerate mai sus, utilizatorul va parasi foarte repede site-ul si pot fi sigur ca nu va reveni curand.

Cum poti atrage utilizatorul? Simplu!

  •  Ofera-i continut de calitate
  •  Optimizeaza site-ul pentru mobil si tableta
  •  Utilizeaza poze de calitate
  •  Optimizeaza viteza de incarcare a site-ului, etc

2. Optimizarea Etichetelor Meta Si Og

optimizare meta tag-uri

Scopul etichetelor meta este acela de a ajuta motoarele de cautare sa identifice scopul site-urilor web. Acestea raman la fel de importante si trebuie completate cu mare atentie, chiar daca de multe ori le dai la o parte.

Title sau eticheta titlu – Titlul este unul dintre primele lucruri pe care utilizatorii le citesc, si se regaseste sub forma titlului albastru din motorul de cautare si este, probabil, cel mai important factor de SEO din pagina. Etichetele de titlu sunt utile pentru paginile web care nu se gasesc sub forma de articole si care nu au titluri naturale prin care sa se descrie.

Meta description sau Descrierea meta este reprezentata de un sir scurt de text care apare sub fiecare legatura albastra pe motorul de cautare Google, rezumand continutul din interior. O descriere meta nu trebuie sa includa cuvinte cheie specifice, insa completarea ei este o caseta importanta pentru a fi verificata in functie de Google.

Focus Keyword sau Cuvantul cheie este termenul de cautare pe care doresti sa rankeze cel mai mult. Dupa acest cuvant sau  expresie, la o simpla cautare in motoarele de cautare, utilizatorii ar trebui sa te gaseasca foarte repede. Acest camp va trebui sa il completezi cu mare atentie, iar cuvintele cheie va trebui sa le alegi extrem de bine, dupa relevanta si concurenta.

Daca nu ai facut facut un research inainte, te rugam sa nu stai pe ganduri sa il faci acum. Daca nu ai idee cum se face, noi te sfatuim sa folosesti urmatoarele tools-uri care te vor ajuta foarte mult:

Iti recomandam sa incerci cat mai multe astfel de tool-uri deoarece fiecare are avantaje si dezvantaje, fiecare functioneaza in mod diferit si abordeaza procesul diferit.

Nu uita sa iti indrepti atentia si spre dictionarul cu sinonime si de ce nu, spre variatiunile de cuvinte oferite de motoarele de cautare.

Aceasta cautare trebuie sa fie o cautare continua deoarece utilizatorii evolueaza si isi schimba mereu modul de gandire in functie de trenduri. De asemenea este importanta si zona din care provin, iar regionalismele sunt si ele o sursa de inspiratie foarte importanta.

Etichetele Og – title, description, url, image, type  sunt etichetele ce influenteaza pozitiv performanta link-urilor pe Social Media. Prin completarea acestora, vei prelua controlul asupra modului in care continutul tau va aparea pe retelele sociale si va transforma postarile tale in postari explicite si de calitate.

3. Optimizarea Header Tags-Urilor – Titlurile Din Pagina

Fiecare pagina trebuie sa vizeze un anumit cuvant cheie, bineinteles un cuvant potrivit paginii si activitatii site-ului web. Acest titlu are o mare insemnatate pentru motoarele de cautare, de aceea este foarte important sa contina cuvantul cheie dorit.

Aveti mare grija cu modul de distribuire a acestor titluri si respectati cu strictete ordinea acestora, si anume: H1, H2, H3, etc.

De asemenea, este foarte important ca acest titlu sa fie unul informativ si relevant, dar si unic si original. Nu crea titluri lungi si sa nu spui nimic, fii la obiect si ofera utilizatorului informatia de care are nevoie.

De retinutfiecare pagina va trebui sa continua un singur H1!

4. Optimizarea URL-Ului Paginii

Pe langa elementele descrise mai sus, un rol important il are si URL-ul paginii. Acest URL trebuie sa contina cuvantul cheie tinta, care sa fie relevant si reprezentativ pentru intreg continutul paginii respective.

Acesta trebuie sa fie clar, usor de citit si accesibil utilizatorilor. Incearca sa creezi URL-uri de maxim 5 cuvinte si care sa nu depaseasca 100 de caractere.

 Sfatul nostru: evita URL-urile lungi si nu introduce siruri de numere sau alte semne speciale!

optimizare seo url

5. Optimizarea Imaginilor

optimizare imagini pentru seo

Optimizarea imaginilor va ramane o etapa extrem de importanta si in 2019. Un site arata extrem de bine si este placut, daca acesta contine si imagini de calitate, insa se stie ca dimensiunea acestora poate afecta viteza de incarcare a site-ului.

Pentru a nu avea aceasta problema, se apeleaza la optimizarea imaginilor – procedeu ce consta in scaderea dimensiunii imaginilor, dar nu si a calitatii acestora. Primele lucruri de care trebuie sa tinem cont sunt formatul imaginilor si tipul de compresie ales.

Pentru aceasta poti folosi tinypng.com

6. Optimizarea Arhitecturii Site-Ului Web

Arhitectura site-ului web este un element extrem de important si trebuie avuta in vedere inca din stadiu de proiect, inainte de a fi lansat site-ului online.

Stabileste o ierarhie clara a paginilor si nu te grabi, deoarece o organizare cat mai intuitiva a paginilor, a categoriilor si a sub-categoriilor vor fi doar cateva puncte in plus primite, atat din partea utilizatorilor cat si din partea motoarelor de cautare.

Gandeste-te mereu la utilizator si ofera-i:

  •  Un site frumos colorat care sa nu fie strident.
  •  Pagini cu fonturi lizibile.
  •  Butoanele pentru comenzi si detalii, stilizate in acelasi ton cu restul culorilor si in locuri vizibile.
  •  Informatii clare si concise care sa fie usor de aflat.
  •  Un meniu ce contine paginile principale ale site-ului.
  •  Legaturi intre paginile site-ului, etc.

 Sfatul nostru: organizeaza cu minutiozitate fiecare componenta a site-ului, fi creativ si obtine un site intuitiv si usor de utilizat!

7. Optimizarea Tag-Ului „Alt“ Si A Fisierelor De Imagini

Frecventi trecuti cu vederea, acesti doi factori raman extrem de importanti in 2019. Atat numele de fisier de imagine cat si tag-ul „alt“ trebuie sa fie optimizati pentru motoarele de cautare.

Primul aspect al optimizarii imaginilor este includerea cuvintelor cheie in numele fisierului imagine (exemplu: ghid-seo.jpg). Al doilea aspect este tag-ul alt, care ajuta la accesibilitatea site-ului prin descrierea imaginilor vizitatorilor care nu pot sa le vada.

Tag-ul Alternative Text, are rolul de a arata motoarelor de cautare despre ce este vorba in imaginea respectiva si ajuta la promovarea paginii respective.

O data completat acest camp, aceasta descriere, propulseaza aparitia imaginii in rezultatele Google Image Search dupa un anumit cuvant cheie.

optimizare seo alt imagini

8. Optimizarea Link-Urilor Interne

Link-urile interne au fost si vor ramane o importanta parte a optimizarii unui site web.  Scopul link-urilor interne este de a oferi context continutului site-ului si permite utilizatorilor sa navigheze prin site-ul intr-un mod natural si usor.

O regula principala ce ar trebui respectata este aceea de a avea un minim de doua link-uri interne pe pagina, spre pagini diferite. Incearca sa punctezi intotdeauna continutul important!

Elemente tehnice On-Page ce trebuie optimizate si in 2020

Pe langa elementele descrise mai sus, este foarte importanta si optimizarea elementelor tehnice. Desi pare ciudat, exista elemente ce nu trebuie sa lipseasca si care pot fi imbunatatite, pentru o mai buna functionare a acestuia.

Probabil te intrebi cum influenteaza acestea parte de SEO. Iti spunem acum…. daca elementele tehnice nu functioneaza corespunzator, rata de vizitare a site-ului tau va scadea drastic, ceea ce va duce la o pozitionare prosta in motoarele de cautare.

Dupa cum am mai spus, daca site-ul detine erori sau viteza de incarcare este una foarte mare, utilizatorul nu va astept si va iesi de pe pagina.

Prin urmare, nu sta pe ganduri si verifica urmatoarele elemente, iar daca acestea nu sunt optimizate, fa-o cat mai repede….

1. Optimizarea Datelor Structurale Conform Schema.Org

Optimizarea datelor structurale devine un „must have“ in anum 2019. Datele structurale sunt elemente ce ajuta motoarele de cautare sa citeasca mai bine informatiile de pe o pagina web. Acestea ofera informatii suplimentare si ajuta site-ul sa urce in pozitionarea Google.

Este foarte important ca acestea sa fie corect implementate si sa nu contina erori. Daca ai implementat datele structurale pentru diverse pagini din site-ul tau, dar nu esti sigur ca acestea sunt corecte si nu contin erori, verifica-le cu ajutorul tool-ului gratuit oferit de Google – Structured Data Testing Tool.

Acesta iti va arata exact unde sunte erorile sau unde datele structurale lipsesc, si asa vei putea cere echipei tehnice sa le implementeze sau sa le corecteze, dupa cerintele Google.

2. Certificatul SSL

ghid seo ssl

Certificatul SSL, de care suntem siguri ca ai auzit, are un rol extrem de important. Acesta este un certificat de securitate a site-ului ce are rolul de a securiza schimbul de informatii pe internet.

Instalarea acestui certificat ofera un grad ridicat de confidentialitate si este utilizat pentru securitatea datelor personale, a informatiilor despre cardurile bancare dar si a parolelor salvate.

Indiferent de domeniul site-ului web, certificatul SSL este foarte bine vazut de Google si  ajuta site-ul sa creasca in pozitionare.

Daca nu detii acest certificat nu mai sta pe ganduri si roaga agentia de hosting sa iti ofere acest serviciu. In cazul in care nu stii exact daca il detii sau nu, verificarea acestuia este foarte simpla. Nu trebuie decat sa te uiti in coltul stanga sus, unde vei gasi un lacatel de culoare verde  urmat de mesajul „Secure“ si de prefixul https://

Sfatul nostru:

  • Daca nu detii in certificat SSL, procura-l si instaleaza-l cat mai repede.
  • Daca te gandesti sa iti faci un site web, fa-l direct cu https.
  • Daca ai un site web vechi si ti-ai instalat certificatul SSL nu uita sa faci redirectionarea de la http la https, pentru a nu pierde traficul de pe pagini.

Adauga Breadcrumbs Paginilor Tale

Breadcrumbs-urile sunt elemente ce ajuta extrem de mult structura de navigare a unui site web indiferent ca este un simplu site de prezentare sau un e-commerce.

Exemplu Emag:

breadcrumbs seo

Breadcrumbs-urile sunt niste instrumente ce ghideaza utilizatorul din pagina pe care se afla acum spre o pagina de nivel superior, cum ar fi o pagina de categorie.

Breadcrumbs-urile se pot baza atat pe locatie cat si pe ierarhie, pe ruta, istoric sau pe atribute, totul pentru a te asigura ca utilizatorul nu va parasi paginile site-ului, ci va continua sa caute produsele de care este interesat. Aceste breadcrumbs-uri sunt extrem de benefice si asa vor ramane si in anul 2019.

 Noi te sfatuim sa nu le dai la o parte deoarece acestea incurajeaza cautarea si reduc rata de respingere, influenteaza pozitiv activitatea SEO si au un impact bun asupra utilizatorului.

4. Nu Uita Sa Instalezi Codurile De Tracking, In Cazul In Care Inca Nu Le Ai

Adaugarea codurilor de traking este o sarcina extrem de importanta si nu trebuie data la o parte nici in acest an. Daca nu iti urmaresti traficul si nu urmaresti evolutia site-ului tau, iti va fi foarte greu sa iti dai seama ce ai putea imbunatati si unde exact ai putea imbunatatii.

Codurile De Tracking

De asemenea nu vei sti daca site-u tau a fost penalizat sau nu, daca ti-a fost atacat de hakeri sau nu, daca paginile ruleaza normal sau pot fi imbunatatite. Nu vei sti nimic din toate acestea daca nu vei implementa codurile de urmarire pentru Google Analytics si Google Search Console.

In cazul in care va este greu sa urmariti tot, puteti implementa si Google Tag Manager, pentru o mai buna gestionare toate aceste coduri.

5. Optimizeaza Viteza Site-Ului Web – Site Speed

Chiar daca de multe ori site-ul ruleaza greu, tindem sa ne indreptam atentia in primul rand  spre dimensiunea pozelor. Intr-adevar este un factor ce influenteaza viteza de incarcare a unei pagini, dar nu este singurul.

Pe langa imagini, alte elemente ce pot ingreuna viteza unui site sunt: pluginuri si extensii care nu isi au rostul in site, serviciile de gazduire nu iti ofera ceea ce iti doresti, fisiere din site sunt mult prea mari, baza de date este supraincarcata, etc.

Inainte de a incepe sa iti optimizezi viteza site-ului poti sa verifici acest lucru, folosind Google PageSpeed Insights – un tool care iti va arata fiecare element ce poate fi imbunatatit, pentru a obtine o viteza optima de incarcare.

Pentru o imbunatatire substantiala a vitezei de incarcare, verificati si imbunatatiti:

  • Viteza de raspuns a serverului.
  • Pozitionarea continutului vizibil.
  • Codul HTML, CSS si Javascript – spatiile sa fie reduse si parametrii duplicati sa fie eliminati.
  • Verificati codul sa nu contina erori.
  • Memoria cash sa fie activata si utilizata corespunzator.
  • Imaginile sa fie optimizate si sa fie in format corespunzator (jpeg, png sau gif).
  • Folositi CDN-ul.
  • Inlocuiti codurile Php cu html.
  • Incarcati resursele javascript la sfarsit.
  • Optimizati baza de date.
  • Alegeti o tema bine optimizata.
  • Salvati imaginile in foldere diferite.
  • Eliminati datele inutile din baza de date.
Optimizeaza Viteza Site-Ului Web

6. Optimizeaza Design-Ul Pentru Pagina 404

Desi pare funny, optimizarea paginii 404 este ramane o etapa importanta. Daca ai un magazin online, aparitia paginilor 404 este un fenomen care nu poate fi stagnat.

Indiferent cat de bune sunt produsele tale, daca utilizatorul da din greseala peste o pagina 404, va parasi imediat site-ul. Dar de ce l-ai lasa sa faca asta?

Optimizeaza Design-Ul Pentru Pagina 404

Cea mai buna solutie este sa ii oferi o pagina 404 personalizata, in care sa adaugi un „Call to Action“. De ce spunem acest lucru? Ei bine, o data personalizata pagina si create cateva butoane, utilizatorul va fi indreptat rapid spre o alta pagina din site.

Prin urmare, pagina 404 este pagina care iti ofera o sansa sa recastigi atentia si interesul vizitatorului si de aceea va trebui sa profiti de acest lucru. Nu il da la o parte!

7. AMP – Protocolul Programatorilor

AMP este un protocol open-source ce permite programatorilor sa dezvolte site-uri care sa fie rapide si performante, indiferent de device-ul folosit. Beneficiile implementarii unui site cu AMP sunt neumarate si va recomandam cu mare incredere sa utilizati acest protocol.

De ce spunem ca beneficiile sunt nenumarate, ei bine gandeste-te ca un site creat cu ajutorul acestui protocol va fi:

  1. Un site cu o viteza de incarcare considerabila.
  2. Un site rapid si eficient.
  3. O experienta a utilizatorilor foarte buna.
  4. Ajuta la imbunatatirea ranking-ului pe device-urile mobile.
  5. Imbunatateste performantele oferite de server, etc.

8. Fii Mobile Friendly

In anul 2020 se poarta Mobile friendly! Chiar daca stim ca este o parte din acele tactici SEO care nu sunt foarte usor de realizat, in anul 2020, este bine ca site-ul tau sa fie mobile friendly.

Daca detii un site si nu se incadreaza in acest standard, atunci va trebui sa faci in asa fel incat sa il modifici cat mai repede sau poate chiar sa il refaci.

Este foarte important deoarece Google are acum si un proces mobil de indexare, ceea ce inseamna ca va indexa paginile tale, in functie de modul in care sunt vazute de utilizatori pe dispozitivele mobile. Prin urmare, daca site-ul tau nu se vede bine pe mobil si indexarea va fi pe masura.

Fii seo Mobile Friendly

2020 – Continutul de calitate ramane mereu in trend!

Chiar daca anii trec, continutul ramane regele internetului – informatiile de calitate vor fi mereu cautate de internauti. Daca site-ul tau ofera continut de calitate, utilizatorii vor fi incantati, daca, continutul tau este invechit…. ei bine, suntem convinsi ca acestia iti vor parasi site-ul fara nici cea mai mica indoiala.

Ceea ce trebuie sa faci este sa le oferi continut de calitate si in 2019! Cum poti face acest lucru?…. Iata cateva idei de care neaparat va trebui sa tii cont:

1. Imbunatateste Continuu Continutul De Pe Site-ul Tau

Stim ca ai continut pe site, dar incearca sa fii mereu la zi cu tot ceea ce este nou in domeniul tau si ofera-le vizitatorilor informatii interesante si de calitate.

Imbunatateste Continuu Continutul De Pe Site

Chiar daca ai un articol bun, dar unele date sunt invechite, nu te demoraliza si completeaza-l cu informatiile noi. NU trebuie sa il refaci, deoarece exista riscul de a canibaliza cuvantul cheie vizat in articolul respectiv.

Doar completeaza-l si ofera-i un nou suflu si iti garantam ca vei avea de castigat.

2. Repropulseaza-Ti Continutul Existent

Probabil te intrebi cum trebuie sa faci acest lucru. Cum ai putea sa iti repropulsezi continutul in mediul online… In cazul in care detii un articol foarte bun, care mai este in trend si care ofera informatii esentiale, nu ezita sa il redistribui si sa il repui in evidenta.

Fie ca il postezi pe Retelele de Socializare, fie ca il modifici si ii dai o noua forma, cum ar fi un document PDF sau il aplicati intr-un video, este foarte important sa il faci vizibil. Nu trebuie sa te gandesti ca e vechi si nu mai poti face nimic… Gresit! Fii optimist si redistribuie-l in mediul online!

3. Ofera Continut De Calitate Si Fresh

Nu este nici un secret faptul ca, continutul actual si de calitate iti va aduce doar beneficii. Cu cat vei posta continut nou, cu atat traficul tau va creste. Daca detii un site, dar nu ai blog atasat acestuia, nu mai sta pe ganduri si creaza-l cat mai repede.

Blogul este elementul cheie care te va ajuta sa cresti si fii aproape de clientii si utilizatorii site-ului tau. Fie ca ai un simplu site de prezentare sau un magazin online, continutul este extrem de important. Incet si sigur, continutul te va propulsa in clasamentul Google.

Daca ar fi sa iti dam cateva sfaturi legate de creare de continut, acestea ar fi:

  1. Incearca sa oferi utilizatorilor doar informatii corecte care sa raspunda nevoilor lor
  2. Scrie continut pentu utilizatori si nu pentru motoarele de cautare
  3. Axeaza-te pe nisa ta si nu devia de la subiectul abordat in articol
  4. Ofera articole originale si nu copiate din alta parte etc
Continut De Calitate Si Fresh

4. Optimizeaza-Ti Continutul Pentru Cautarea Vocala

Cautarea vocala a inceput sa fie din ce in ce mai cautata si mai utilizata de catre internauti, iar in anul ce urmeaza, aceasta ramane o etapa importanta. Cu ajutorul acestor difuzoare inteligente, utilizatorii pot efectua acum si alte lucruri printre care ar fi si activarea mai multe functii aflate in casele lor.

Pentru a avea un continut optimizat pentru cautarile vocale este necesar sa detii pagini cu peste 1000 de cuvinte diferite care sa acopere cat mai mult nevoile clientilor. Sansele sa obtii o clasare mult mai bine in cautarea vocala sunt crescute, daca vei respecta regula de mai sus si vei avea continut mai lung.

Optimizare SEO Off-Page

Daca mai sus am vorbit doar elementele on-page importante, acum vom trece si la cele off-page. La randul lor si acestea contin extrem de multe etape la fel importante in promovarea online din 2019.

Prin urmare si actiunile ce au loc inafara site-urilor web raman extrem de importante si nu trebuie evitate. Fie ca vorbim despre retelele de socializare sau despre alte tehnici externe, fiecare in parte este importanta si trebuie tratata cu interes si seriozitate.

Link-urile inbound sau backlink-urile

Aceste link-uri sunt defapt niste link-uri ce reprezinta like-urile catre site-ul tau. Daca acestea vin de la site-uri cu autoritate mare si au anchor text corect, iti garantam ca Google va fi extrem de incantat.

seo backlink-uri

Pentru motoarele de cautare este foarte importanta calitatea si nu cantitatea link-urilor. Daca aceste link-uri sunt foarte multe si intr-un timp foarte scurt, iar autoritatea lor nu este una ok, Google le va considera spam.

Este foarte important sa urmaresti aceste link-uri si sa vei de unde vin si sa le selectezi. Axeaza-te doar pe link-uri de calitate si astfel vei evita orice penalizare din partea Google in 2019.

Social Media

Probabil exista si persoane ce considera ca Social Media este o tehnica expirata si nu are efect. Total gresit! Trebuie sa stii ca mai mult de 3,1 miliarde de oameni sunt online. Multi… nu-i asa?

Canalele de social media vor deveni din ce in ce tot mai importante, mai ales atunci cand vorbim de cautare dar si de indexare. Dupa cum am spus, SEO va insemna mai mult continut orientat catre consumatori.

Canalele social media vor continua sa se contopesca cu cautarea, atat in ceea ce priveste continutul, cat si indexarea si clasarea in motoarelor de cautare.

Ce nu trebuie sa uiti este ca optimizarea platformelor este o parte vitala a oricarei campanii SEO. Din punctul nostru de vedere, social media este ceva ce fiecare afacere ar trebui sa utilizeze in mod constant, deoarece acesta este un canal gratuit de marketing ce it va permite sa ajungi mult mai repede la clientii tai.

Pentru a avea succes pe retele de socializare trebuie sa stii urmatoarele lucruri:

  • Social Media este despre povestiri frumoase, creative si originale.
  •  Trebuie sa iti construiesti o poveste a brand-ului.
  •  Posteaza lucruri putine dar de calitate.
  •  Creaza pentru oameni.
  •  Segmenteaza piata.
  •  Incearca sa creezi targetari personalizate.
  •  Video marketingul ramane o etapa extrem de importanta.
  •  Live-urile creaza si in 2019 o legatura mai stransa cu toti clientii si potentialii clienti.
  •  Creaza ad-uri care sa raspunda la nevoile clientilor tai.
  •  Insta Stories ramane un continut fresh si in trend.
  •  Promoveaza-ti produsele si serviciile cu ajutorul influencerilor.
  •  Social Media ramane ajutorul cel mai de pret al brandurilor.
seo social media

RankBrain – al treilea cel mai important semnal de clasare Google

Pe zi ce trece RankBrain devine tot mai importnat in pozitionarea Google. Nu stii ce este RankBrain? Ei bine, acesta este un algoritm de invatare automata folosit de Google pentru a sorta rezultatele cautarii.

Ce rol are acesta? Ei bine, nimic mai mult decat mareste sau micsoreaza importanta backlink-urilor, prospetimea continutului lugimea continutului, dar si autoritatea domeniului in functie de cuvantul cheie ales.

Elementele urmarite de RankBrain sunt:

1. Rata de clic organic

2. Timpul petrecut pe site

3. Rata de respingere

Prin urmare ar fi bine sa fii foarte atent la toate acestea daca doresti sa fii bine vazut.

 Ce te sfatuim noi sa faci?

Axeaza-te numai pe cuvinte cheie scurte si medii, deaorece, cele long tail/lungi, nu mai au sens in 2019. Ai grija si la titluri – creaza titluri scurte, persuasive si emotive.

Creaza continut lung dar bine structurat si incearca sa te focusezi pe un singur cuvant cheie pentru fiecare pagina.

Daca vei respecta cele de mai sus, totul va fi foarte bine, iar Google va avea grija sa te propulseze inca cateva pozitii in clasament.

Mobile First Indexing

Mobile First Indexing sau indexarea prioritara a paginilor pentru dispozitive mobile ramane o parte esentiala si in 2019. Desi in teorie este o etapa destul de simpla, este extrem de importanta pentru Google si va spunem si de ce.

O data ce crawlerele Google analizeaza un site, acestea iau in considerare in mod prioritar latimea ecranului, iar indexarea cuprinde atat site-ul in sine cat si aplicatiile acestuia.

Chiar daca se numeste “mobile-first”, nu inseamna ca va indexa exclusiv varianta mobila.

Din contra, “mobile-first” se refera la faptul ca versiunea mobile va deveni versiunea primara a unui website, iar pentru acest lucru, versiunea mobile trebuie sa fie foarte bine pusa la punct.

In cazul in care versiunea ta mobile este identica cu cea de pe desktop, adica daca site-ul tau are un design responsive sau versiunile desktop si mobile sunt identice, nu va trebui sa faci niciun fel de schimbare.

seo Mobile First Indexing

In cazul un care acestea difera, va trebuie sa faci cateva modificari, si anume:

  1. Rescrie codul pentru a crea un site responsive.
  2. Sa incluzi continut de calitate si relevant pentru utilizatori – text, imagini, video, etc.
  3. Sa contina aceleasi date structurale.
  4. Elementele meta trebuie sa fie echivalente – nu identice – cu versiunea desktop (pe mobile este recomandar sa aveti variante mai scurte).
  5. Sa incluzi elementele sau metadatele pentru social media.
  6. Verifica sitemap-ul si ai grija ca link-urile sa directioneze corect.
  7. Verifica si modifica fisierul robots.txt

In 2020, te sfatuim sa te asiguri ca versiunea mobila a site-ului este cea mai buna, indiferent daca aceasta versiune de mobil este una separata sau nu.

Urmeaza fiecare sfat Google in ceea ce priveste mobile-first index, creaza-ti un site numai cu continut de calitate si cu elemente meta clare si exate, imbunatateste-ti SEO-ul si iti garantam ca vei fi foarte multe de castigat.

Featured Snippets

Featured Snippets sunt elementele ce nu trebuie date la o parte in noul an. La o simpla cautare pe Google vei observa ca in rezultatele motoarelor de cautare au inceput sa apara extrem de multe cuvinte concurente, iar anunturile AdWords ocupa un spatiu semnificativ.

 Ce este un snippet? Un snippet este defapt un rezultat ce apare ca un fel de pop-up si ofera informatii si raspunsuri aproape exacte la intrebarea cautata de tine in Google.

 Care este rolul Featured Snippets ?Acestea au rolul de a ajuta site-ul sa ajunga la o mai buna pozitionare, ajuta la cresterea traficului, ofera o mai buna vizibilitate in SERP, dar si o crestere a credibilitatii.

 Ce va trebui sa faci? Ei bine, pentru inceput va trebui sa vezi si sa cauti:

  • Cuvintele cheie pentru care site-ul tau rankeaza.
  • Care contin un Snippet.

Pentru a afla acest lucru poti apela la Ahrefs, iar acesta iti va oferi statisticile exacte cu rezultatele de tip Snippet dupa care tu apari deja in Google.

Dupa ce ai aflat care sunt aceste snippets, poti trece la pasul urmator si anume acela de a filtra rezultatele obtinute. Aceasta filtrare va trebui sa fie una in functie de relevanta, iar mai apoi vor trebui optimizate.

Ca sa faci totul ca la carte, va trebui sa respecti cateva lucruri:

  • Detine un cod html curat
  • La postarile de tip paragraf, respecta lungimea cuprinsa intre 45 si 97 de cuvinte
  • La cele de tip lista ofera o lungime de 4 si 8 iteme
  • La cele de tip tabel – lungimea sa fie intre 4 – 9 randuri.
  • Creaza si posteaza un continut bine structurat si foloseste tagurile H1, H2, H3, etc
  • Foloseste imagini ce atrag atentia cu brand-ul tau inclus in acestea
  • Foloseste bannere creative si originale

Acestea ar fi o parte din tehnicile SEO importante ce trebuie avute in vedere in anul 2019. Nu sunt putine si nici nu vor fi numai acestea.

Suntem siguri ca Google va veni si in acest an cu noi si noi tehnici si algoritmi care vor pune la incercare mintea si abilitatile creative ale echipelor si agentiilor SEO de pretutindeni.

Daca nu te descurci si ai nevoie de cineva care sa faca acest lucru, nu ezita sa apelezi la echipa noastra – PlumMedia. Suntem aici sa te ajutam in tot ceea ce ai nevoie si iti garantam doar rezultate reale si masurabile!