Cum poti diferentia un serviciu de copywriting bun, de unul excelent? Poate ca daca esti in acest domeniu sau daca ai ochiul format, vei stii cand il vezi. Cu toate acestea, copywriting-ul dispune de anumite atribute care fac ca eforturile tale sa dea rezultate spectaculoase.
Cum poti evalua calitatea unui serviciu de copywriting?
Textele bune au puterea de a creste ratele de conversie, lasand o impresie memorabila cititorilor. In acelasi timp, acestea te avantajeaza in fata competitorilor si pot chiar sa te plaseze mai bine in rezultatele de cautare Google.
Caracteristici esentiale ale continutului de copywriting bun
- Structura
Scriitorii de copywriting stiu exact ce vor sa spuna si cum sa aseze cuvintele in proprozitii logice. Cuvintele acestora au un scop bine definit chiar de la inceput si folosesc paragrafe introductive pentru a da un indiciu cu privire la subiectul articolelor. Acest aspect este important in special cand este vorba despre servicii de copywriting pentru web, pentru ca cititorii tiind sa se concentreze in special pe primele doua paragrafe ale unui text.
Studiile au aratat ca, in mediul online, oamenii citesc continutul-text in forma literei F. Asta inseamna ca introducerea si titlurile trebuie sa atraga atentia cititorului.
- Orientarea catre un scop
Inainte sa inceapa activitatea de scriere, orice copywriter trebuie sa se intrebe: unde va ajunge acest text si ce trebuie sa faca? Cei mai buni copywriteri pun intrebarile potrivite pentru a obtine informatii suplimentare, necesare in procesul de creatie. De asemenea, acestia ar trebui sa se foloseasca si de uneltele SEO, pentru o promovare eficienta a textelor, prin cuvinte cheie, meta titluri si alte elemente. Intelegand scopul materialului pe care il creeza, copywriter-ul va stabili care sunt cele mai relevante informatii care trebuie introduse in text.
- Adaptabilitatea
La fel cum se asigura de faptul ca textul din pagina este potrivit pentru format, copywriterii isi adapteaza scriitura conform stilului fiecarui client sau a companiei proprii. Chiar daca este vorba despre servicii copywriting in-house, este posibil ca mai multor angajati sa li se ceara sa produca continut pentru sectiuni diferite dintr-un website sau o brosura. Cei mai buni dintre acestia vor analiza cu atentie tonul si stilul de redactare, pentru a asigura consecventa pe intreaga platforma.
- Accesibil
Pentru a realiza o conexiune cu cititorul, un scriitor ar trebui sa se adreseze direct audientei, redactand continutul intr-un stil conversational. Stabilirea nivelului de formalitate este important. Jargonul complex ar trebui evitat pentru a te asigura ca toata lumea intelege ce scrii. Insa asta nu inseamna ca trebuie sa folosesti cele mai simple cuvinte din vocabular.
- Originalitate
Daca abordezi un subiect care a fost dezbatut intens, precum tema calatoriilor, va fi destu de greu sa oferi continut informativ intr-o modalitate noua, care evita cliseele industriei. De asemenea, daca un potential client intra pe site-ul tau si vede continut asemanator sau copiat din alta parte, pe care l-a mai vazut, este foarte posibil sa il pierzi. Secretul sta in analizarea competitiei si redactarea continutului tau in functie de USP (Unique Selling Proposition), adica aspectele prin care te diferentiezi in piata.
- Echilibru
Majoritatea scriitorilor au in minte un anumit numar de cuvinte pentru articole, insa atingerea acestei limite nu trebuie sa primeze in fata calitatii.
- O stapanire a gramaticii si ortografiei impecabila
Aceste lemente asigura increderea clientilor in brand-ul tau si totodata spun multe despre calitatea serviciilor pe care esti gata sa le oferi, cat si despre seriozitatea si eficienta ta.