Cum iti poate imbunatati SEM strategia de marketing?

SEM este un acronim pentru Search Engine Marketing si este un instrument foarte folositor pentru afacerile mici, prin care pot ajunge in mod eficient la noi clienti. Mai mult decat atat, printr-o strategie in care alternezi servicii SEO & SEM poti creste veniturile si chiar scadea costurile de achizitie.

Search Engine Marketing poate parea un termen destul de vag si de general, insa acesta a devenit o modalitate de marketing foarte specifica, aplicata motoarelor de cautare. Mai exact, este vorba despre cautarile platite, sau reclamele platite care te ajuta sa te pozitionezi cat mai sus in cautarile rezultate in Google, de exemplu. Desigur, nu strica sa iti indrepti atentia si catre motoare precum Bing sau Yahoo. Insa, Google este lider de piata in acest domeniu. Cea mai utilizata si mai cunoscuta aplicatie pentru aceste reclame este Google AdWords.

Cum functioneaza SEM?

SEM profita de puterea motoarelor de cautare precum Google pentru a ajunge la potentiali clienti in momentul potrivit si la locul potrivit. SEM inglobeaza mai multe tehnici si aspecte care ajuta atat la conversii, cat si la cresterea vizibilitatii:

  • impresii – de cate ori a fost vizibila reclama ta pe un ecran. Atentie, asta nu inseamna neaparat ca persoana a vazut reclama.
  • CPC (cost-per-click) – cat de mult platesti de fiecare data cand cineva da click pe anuntul tau
  • CPM (cost per million impressions) – acesta este o alta modalitate de a plati pentru reclamele tale din motoarele de cautare. In functie de obiectivele tale si modul in care uneltele sunt calibrate, poate vrei sa platesti doar pentru a fi vazut.
  • CTR (click through rate) – numarul de click-uri pe care site-ul tau le primeste de la utilizatori care au vazut anuntul, chiar daca nu au apasat in mod direct pe anunt.

SEM si SEO

Cu toate ca nu sunt acelasi lucru, desi asemanarea acronimelor te poate face sa crezi asta, SEM si SEO nu sunt nici diferite. Iar toate acele articole care iti recomanda SEM vs. SEO nu sunt tocmai eficiente. Asta pentru ca ele nu trebuie abordate separat, ci impreuna, functionand ca o echipa. SEO (Search Engine Optimization), daca este realizat corect, te ajuta sa te plasezi cat mai sus in rezultatele din cautarile Google, in mod organic.

Astfel, chiar daca SEM este principala ta metoda de marketing, nu poti renunta la SEO. Alte componente SEO privesc si imbunatatesc viteza de incarcare a site-ului, UX-ul, meta tag-urile, de care si SEM are nevoie.

Daca nu desfasori campanii SEM eficient, si alegi metoda “activeaza si lasa-l sa mearga”, Google va creste pretul pentru fiecare click pe care il platesti. In acelasi timp, daca ai o strategie bine definita, Google te rasplateste cu costuri scazute si vizbilitate crescuta. Pentru cele mai bune rezultate, apeleaza la companii specializate in astfel de servicii. Echipa SEO King iti ofera consultanta specializata, audit adaptat si strategii in functie de nevoile si bugetul tau.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button