Esti in categoria

Social Media

Social Media,

Hashtag: ce este si cum sa-l folosesti?

hashtag pentru social media

Daca vrei sa te specializezi in “arta” de a folosi hashtag in Social Media, atunci ai venit in locul potrivit. Hashtagurile sunt o metoda excelenta prin care poti:

  • Creste brand awareness-ul companiei tale
  • Imbunatati o campanie de marketing sau o campanie de Social Media
  • Pastra legatura cu publicul tau

De asemenea, cunoasterea metodelor eficiente si corecte de utilizare a hashtagului sunt esentiale pentru orice digital marketer in 2019. De aceea, te vom purta printre sfaturile “do/don’t” in folosirea hashtagurilor si cum le poti aplica pentru cele mai importante retele de socializare.

Ce este un hashtag?

Desi semnul definitoriu pentru hashtag exista de mult timp, sub forma # (diez) pentru tastatura Telefonica si nu numai, acesta a inceput sa fie folosit (si chiar introdus in Dictionarul Englez Oxford) in 2007. Atunci, Twitter a inceput sa foloseasca hashtag ca o metoda de indexare a cuvintelor pentru a facilita cautarile, adunand toate postarile cu privire la un subiect in acelasi loc. De atunci, aproape toate retelele de socializare se folosesc acest termen in aceleasi scopuri.

Hashtagurile care se raspandesc rapid si sunt folosite de o multime de useri devin trenduri. Asta inseamna ca un cuvant cheie este popular si este folosit masiv la nivel online. Cu toate astea, asta nu inseamna ca fiecare hashtag pe care il creezi ar trebui sa devina trend. Asta depinde de scopul in care folosesti #.

Cum sa folosesti hashtagul?

Secretul pentru succesul folosirii de hashtaguri sta in primul rand in gasirea celor potrivite, atat pentru afacerea ta, cat si pentru publicul tau specific. Iata ce trebuie sa ai in vedere:

  • Analizeaza ce comunica influencerii. Influencerii din nisa ta iti pot oferi o multime de idei in cee ace priveste modul in care functioneaza hashtagurile. De asemenea, este destul de simplu: uita-te la postarile din Social Media si vezi care hashtaguri sunt cel mai des folosite.
  • Analizeaza trendurile. De fiecare data cand exista un subiect care este in trend, te poti folosi de un hashtag utilizat de ceilalti din industria ta, pentru a-l dezbate. Aceasta este o buna modalitate de a atrage potentiali clienti, concentrand mesajul strict catre cei interesati.
  • Nu folosi hashtaguri de brand. Acestea nu ar trebui sa contina numele companiei tale, dar trebuie sa o reprezinte, fiind relevante pentru industrie. De exemplu, o agentie de turism din Cluj va putea folosi #exploreCJ.

Cele mai bune rezultate pentru utilizarea de hashtaguri le poti obtine prin Twitter, Facebook, Instagram si chiar LinkedIn. Tine minte: numarul optim de hashtaguri pe care trebuie sa le folosesti este de 1-2 pentru Twitter, LinkedIn si Facebook si 9-15 pentru Instagram.

Folosirea de hashtaguri te va ajuta sa iti comunici mesajele catre o audienta foarte larga prin Social Media. Asigura-te ca distribui continut de calitate si iti adaptezi hashtagurile pentru afacerea si nisa ta, pentru a crea o impresie buna.

 

0
Marketing Online, Social Media,

Cum functioneaza marketing-ul prin campanii Social Media?

campanii social media de succes

In fiecare luna, sunt inregistrati peste 2 miliarde de utilizatori activi pe Facebook, 1 miliard pe Instagram si 365 de milioane pe Twitter, la nivel global. Datorita acestor cifre importante pentru aceste platforme, specialistii din marketing au inteles rapid importanta conectarii brand-ului cu potentialii clienti prin campanii Social Media. De fapt, specialistii estimeaza ca investitiile in publicitatea prin servicii de promovare online va creste pana la valoarea de 48 de miliarde de dolari, pana in 2021.

Acest lucru se datoreaza in principal numarului mare de utilizatori, caruia, recent, i se alatura persoane din grupe de varsta cat mai diverse. Apoi, cu toate ca majoritatea nu vrem sa recunoastem, suntem conectati continuu la Social Media. Prin simplul fapt ca detinem aplicatiile mobile instalate si avem notificarile pornite. Astfel, accesibilitatea si rapiditatea cu care oamenii verifica Social Media (cand merg la serviciu, la scoala, cand calatoresc sau pur si simplu se relaxeaza), plaseaza acest canal in topul preferintelor pentru campaniile de marketing.

Ce este o campanie de Social Media?

Aceasta reprezinta un efort de marketing coordonat de un business pentru a consolida informatii despre un brand, un produs sau un serviciu, folosind cel putin o platforma Social Media. Aceste campanii sunt concentrate strategic pentru publicul specific, au rezultate masurabile si influenteaza urmaritorii din SM in a se comporta sau a se simti intr-un anumit mod.

Ce determina eficienta unor campanii Social Media?

Publicitatea prin Social Media are capacitatea de a ajunge si a comunica cu audienta la preturi catalogate “low-cost”, beneficiind in acelasi timp de un impact important si, deci, de eficienta garantata. De aceea campaniile SM au devenit o tehnica cruciala de marketing pentru afaceri din intreaga lume, indiferent de domeniu.

Folosind Social Media, ai abilitatea de a-ti atinge publicul-tinta, de a crea o legatura cu actualii si potentialii clienti, de a crea loialitatea fata de brand, de a creste traficul pe site-ul tau si chiar de a creste vanzarile. Orice proprietar de afacere trebuie sa inteleaga ca marketing-ul prin Social Media nu este doar un trend in ascensiune, ci o industrie puternica care a aparut cu scopul de a ramane.

Cum stabilesti obiective pentru campania ta?

Secretul in eficienta unor campanii Social Media sta in stabilirea de la inceput a unor obiective specifice. Iata cateva exemple dupa care te poti ghida:

  • Imbunatatirea identitatii de brand – afacerea ta poate realiza acest lucru prin Social Media prin postarea elementelor de campanie pe mai multe platforme. De asemenea, poti utiliza hashtag-uri specifice, pentru a indemna urmaritorii sa iti shareuiasca continutul si sa iti tagguiasca prietenii. Totodata, cresterea identitatii de brand prin Social Media nu dureaza prea mult. 91% dintre specialistii in marketing au spus ca au observat o crestere a vizibilitatii brand-ului stand in Social Media doar cateva ore pe saptamana. Un bun exemplu in acest sens este campania Apple #shotoniphone. Aceasta a implicat simpla creare a hashtag-ului, cu scopul promovarii fotografiilor pe Instagram, realizate cu telefoanele Apple. Oamenii au putut impartasi pasiunea comuna pentru fotografie, realizata cu acelasi device. Iar acum, dupa mai multi ani, hashtag-ul este in continuare folosit, acoperind peste 4 milioane de postari. Apple a inceput campania, fara prea mult efort financiar, iar de desfasurarea ei s-au ocupat chiar utilizatorii de iPhone.

obiective pentru campanii Social media

Intra in contact cu audienta ta

Cand lucrezi la o campanie de marketing prin Social Media, vrei sa te conectezi cu public atat la nivel de “suprafata” – prin like-uri, follow, comentarii etc – cat si prin postari cu care acestia se pot identifica. In aceasta categorie se inscrie foarte bine campania Coca-Cola “Share a Coke”, prin care compania a vandut sticle personalizate cu numele a mii de persoane, la nivel global. In plus, oamenii puteau personaliza propriile sticle pe site-ul Coca-Cola, pentru $5.

  • Creste traficul pe site – acest lucru se poate face prin simpla adaugare a link-ului in descrierea de Facebook, Instagram sau chiar Twitter. Acest lucru ii va ajuta pe utilizatori sa ajunga pe site-ul tau pentru a cunoaste mai multe informatii despre companie sau produsele si serviciile tale. De asemenea, poti conecta site-ul prin sisteme de link-building, prin postari sau chiar articole.
  • Genereaza vanzari – specialistii de marketing care desfasoara campanii Social Media vor sa trezeasca interesul clientilor cu privire la produse, brand sau servicii. Cand o afacere reuseste sa faca acest lucru cu succes, aceasta va beneficia de o crestere in vanzari. Social Media reprezinta o unealta eficienta de a face oamenii interesati, prin postari care folosesc imagini si pot fi distribuite in volum mare.

Cele mai bune rezultate sunt obtinute atunci cand sunt identificate nevoile, obiectivele si modalitatile de promovare pe care o afacere le are. De cele mai multe ori, acest lucru necesita expertiza unor profesionisti. De aceea, este recomandat sa apelezi la o agentie de web design, care va realiza o analiza amanuntita, pentru a crea o campanie de succes.

0
Social Media,

Inceputul retelelor sociale

Inceputul retelelor sociale

Inceputul retelelor sociale

De-alungul timpului, internetul a devenit cea mai buna modalitate de a promova un produs, un brand sau un serviciu, mai intr-un tarziu au aparut si retelele sociale.

Ce sunt retelele sociale?

Sunt site-uri, unde persoanele tin legatura cu altele, si in acelasi timp impart poze, videouri, informatii, interese. Majoritatea retelelor sociale ofera si posibilitatea de a avea o conversatie in “direct”. De asemenea, unele ofera si posibilitatea de-a crea sau de a fi adaugat intr-un grup, astfel ajungi sa imparti lucruri cu persoanele care au aceleasi interese ca si tine, in acest punct isi fac aparitia si companiile.

In momentul de fata exista o multime de retele sociale active in mediul online, insa doar unele au captat atentia companiilor. Cateva dintre cele mai importante retele sociale sunt Facebook, Linkedin, Twitter, si mai nou Pinterest.

Dintre cele 4 enumerate, Facebook detine suprematia si are cel mai mare numar de utilizatori. Facebook ofera utilizatorilor posibilitatea de-a avea o pagina comerciala, care este utila pentru firme, trupe de muzica etc. In plus, are si o multime de aplicatii care ajuta la promovarea si personalizarea paginii.

Primul pas ce trebuie facut pe Facebook este acela de-a crea o pagina, iar mai apoi de a o personaliza si incarcata cu informatii adecvate. Este foarte important sa se mentina actualizata pentru a putea avea contact direct cu publicul, care poate fi clientela intr-o afacere.

Pentru a obtine mai multi membri, se vor invita initial prietenii, cunoscutii, colegii de lucru/scoala, si cum sa nu, sa se includa un link al website-ului  companiei.

Reteaua Linkedin a fost creata in anul 2003, de atunci, aceasta a acumulat o multime de utilizatori din peste 200 de tari. Nu de curand, Linkedin a ajuns la 200 de milioane de utilizatori. Poate ca este o cifra mica pentru o retea sociala (in comparatie cu Facebook), dar aceasta este dedicata in special firmelor.

Linkedin ofera posibilitatea de a publica date ca: experienta, educatie, pagini web si recomandari.

De ce sa folosim retelele sociale?

1.    Este folosit de catre expertii in marketing
Retelele de socializare sunt  o mina de aur ce poate fi exploatata pentru a creste castigurile financiare. De aceea, nu se poate intoarce capul acestei oportunitati.
2.    Bune pentru aproape orice nisa
In lumea marketing-ului pe retele sociale isi au loc toate nisele. Se poate promova un site indiferent de nisa acestuia: carti electronice, articole pentru casa, medicina/sanatate, golf… si lista continua pana la domeniile de care poate n-ati auzit niciodata.
3.    Este Gratuit!

Da! Acesta este cel mai mare plus, este GRATIS! Retele sociale va pot scuti sa aruncati bani pentru publicitate. Si apropo, nu uitati ca ce-i bun se promoveaza intotdeauna singur!

00 comentarii
Social Media,

De ce sa investesti in promovare Social Media?

De ce sa investesti in promovare Social Media?

De ce sa investesti in Social Media?

Tot mai multe companii se indreapta spre social media fara sa stie exact ce doresc sa obtina, este adevarat ca social media ofera oportunitatea de a fi mai aproape de potentialii clienti si de a modela intr-un mod pozitiv reputatia companiei, dar pentru a va atinge obietivele nu plecati la drum fara un plan bine structurat.

Social media este in continua dezvoltare de aceea o prezenta active este absolut necesara.
In Romania cele mai cunoscute si utilizate retele de socializare sunt Facebook si Twitter si mai nou Pinterest. La nivel global Facebook a depasit 800 de milioane de utilizatori anul acesta si nu mai punem la socoteala miliardele de like-uri si share-uri de pe parcursul anului.

Utilizatorii care detin cont pe retele de socializare sunt mai receptivi si cauta, de obicei, produse si servicii in mediul online, apropierea de acestia prin intermediul diferitelor retele de socializare va poate aduce un plus in fata concurentei si implicit cresterea vanzarilor.

Integrarea social media in strategia de marketing este o necesitate pentru orice companiei moderna, indiferent de domeniul de activitate al acesteia, este intr-adevar mai simplu de creat o comunitate in jurul unor produse sau servicii de larg consum, dar in unele cazuri, faptul ca nu sunt prezenti concurentii companiei dumneavoastra pe retelele de socializare poate fi un avanjat.
Social media nu necesita ivestitie initiala, pentru companiile mici, care nu dispun de bugete foarte mari, este un inceput bun si ieftin.

Clientii dumneavoastra sunt prezenti acolo deja, nu trebuie sa va ganditi ca majoritatea utilizatorilor sunt tineri, din datele eliberate de catre Facebook se pare ca aproape jumatate au peste 45 de ani, deci oricare ar publicul tinta al companiei dumneavoastra este present pe retelele sociale, aveti acum acces la un mijloc eficient de a ajunge mai usor la clientii dumneavoastra.

00 comentarii