SEO Copywriting – cum sa creezi mesaje de calitate

Seo Copywritingul ramane in tendinte si in 2019

Dupa cum va spuneam si in articolul anterior – Importanta copywriting-ului in promovarea unei afaceri pentru anul 2019 copywriting-ul ramane in tendinte si in anul 2019, dar numai daca acesta este de calitate.

„Rasfoind” si citind zilnic diverse articole, m-am hotarat sa scriu acest articol. Si ce m-a impins sa fac acest lucru? Ei bine, majoritatea articolelor citite m-au surprins – multe intr-un mod placut, altele…. mai putin placut. De ce? M-a uimit limbajul folosit, mesajul transmis – care de cele mai multe ori nu l-am inteles sau nu m-a convins sa actionez.

Cu totii stim – sau cel putin asa imi place mie sa cred – ca toti copywriterii au un rol esential in crearea unui mesaj sau unei povesti care sa indemne la o actiune – sa cumpere, sa citeasca, sa se informeze. Din pacate nu toti reusesc, iar cauzele pot fi diverse.

Care pot fi cauzele unui mesaj prost inteles?

O prima cauza a unui mesaj prost inteles poate fi chiar experienta copywriter-ului. Daca acesta nu are o experienta vasta asupra produsului ce se doreste a fi vandut, este foarte posibil ca mesajul sa nu fie cel corespunzator.

O alta cauza poate fi si proasta informare asupra produsului sau serviciului. Daca, copywriter-ul, nu a facut research-ul necesar asupra produsului, acesta nu va putea crea mesajul dorit care sa instige la actiune. Este foarte important ca orice copywriter, o data ce a primit brief-ul de la client sa isi faca research-ul foarte foarte bine. Acesta trebuie sa stie foarte bine: ce poate garanta consumatorului, care este concurenta, care este publicul sau tinta, dar si care sunt punctele forte si punctele slabe ale produsului. Toate aceste lucruri se pot afla atat de la client, punand intrebarile esentiale in aflarea raspunsurilor ajutatoare, cat si de la oamenii cu care lucreaza clientul – departamentul de vanzari sau oamenii care se ocupa de marketing.

Exista posibilitatea ca si limbajul folosit de copywriter, sa fie unul mult prea elevat pentru publicul tinta. Chiar daca pare o cauza total inadecvata, credeti-ma ca nu este. Limbajul este esential! Daca se foloseste un limbaj mult prea elevat, iar publicul tinta al produsului sunt persoane din mediul rural, atunci fi sigur ca ai „dat-o de gard”. Nicodata o persoana nu va sta cu dictionarul langa el pana va citi textul tau!

De asemenea, multi copywriteri nu merg pe teren. Da… poate esti uimit sa vezi ca o cauza poate fi studiul pe teren, dar crede-ma ca este una esentiala. E normal, ca un copywriter, care vrea sa isi cunoasca cu adevarat produsul, sa mearga sa cerceteze piata reala. De ce? Ei bine, o data ajuns in magazinul sau in piata unde este vandut produsul sau unde se doreste a fi vandut, poate sa vada exact comportamentul cumparatorului. Informatiile ce le poate culege de pe teren sunt esentiale… incepand cu mesajul, ambalajul produsului, pretul si concurenta acestuia. Da stiu, acum vine partea, cu ….”pai clientul iti da toate informatiile in brief!”…. stiu, dar daca acestea nu iti definesc clar toate avantajele prodului? Daca este incomplet? Daca, clientul, a omis din greseala sa iti dea o informatie care poate fi esentiala, dar el nu crede ca e esentiala?

Sumarizant cele de mai sus, cauzele unui mesaj prost inteles pot fi:

  • Experienta copywriter-ului
  • Proasta informare asupra produsului sau serviciului
  • Limbajul folosit de copywriter
  • Lipsa studiului de pe teren

Care sunt pasii de urmat in cazul in care brief-ul de la client nu este unul complet sau acesta nu iti furnizeaza unul

Mai sus va spuneam ca un copywriter trebuie sa studieze foarte bine mai multe elemente asupra produsului ce se doreste a fi promovat. De cele mai multe ori, acesta primeste de la client sau de la agentia intermediara cu care colaboreaza, un document – brief – care are menirea de a informa copywriter-ul cu toate cele necesare pentru a crea mesajul adecvat pentru produs. Dar daca acesta este incomplet? Daca brief-ul lipseste, iar tu ai doar produsul si firma?

In primul rand nu trebuie sa intri in panica. Daca esti un copywriter bun, vei sti ca vei avea mult mai mult de munca, dar vei sti ca exista cativa pasi esentiali, iar daca ii vei respecta, vei putea crea un mesaj frumos, atractiv si care sa indemne la actiune.

Pentru a fi sigur ca vei crea mesajul cel mai adecvat, va trebui sa gasesti informatiile necesare, doar punand intrebarile adecvate. Si care ar fi acestea? Ei bine, daca nu ai un brief sau cel furnizat de client, nu este unul complet, adreseaza-i clientului urmatoarele intrebari:

  • Care este motivul pentru care doreste sa faca publicitate produsului sau serviciului?
    Raspunsuri: lansare sau relansare produs/servici/marca, lansare de serviciu, aniversare a produsului; etc.
  • Care este obiectivul publicitatii produsului sau serviciului?
    Raspunsuri: pozitionare/sau repozitionare, cresterea notorietatii, cresterea vanzarilor, atragerea de noi clienti, fidelizarea clientilor existenti; etc.
  • Care este publicul tinta caruia doresti sa ii prezinti produsul sau serviciul?
  • Care este comportamentul publicului tinta – ce se stie despre acest public?
    Raspunsuri: daca cunosc sau nu marca/produsul/serviciul, ce cred despre pretul produsului, care sunt marcile concurente preferate, care sunt obiceiurile lor de consum, etc.
  • Care este mesajul ce se doreste a fi transmis?
  • Care au fost mesajele care s-au comunicat pana acum?
  • Care sunt mesajele transmise din partea competitiei?
  • Care este bugetul alocat pentru promovarea produsului?
  • Care sunt elementele care contureaza produsul?
    Raspunsuri: culori, logo, expresii, etc
  • Care sunt persoanele din firma (firma clientului) ce pot fi contactate pentru mai multe informatii referitoare la produs, statistici, vanzari, etc?

O data ce ai toate raspunsurile, poti incepe sa faci si un mic reseach pe internet si pe teren. Tot secretul unui mesaj bine conturat este cunoasterea produsului in cele mai mici detalii.

Nu uita! Copywriting-ul este una dintre cele mai pretioase unelte de marketing si folosita corespunzator, va incununa cu mult succes munca fiecaruia! Rolul copywriter-ului este acela de a aduce intotdeauna un suflu nou produsului, de a-l face mai atractiv si mai dorit de catre public.

El este cel care va reusi sa inteleaga intotdeuna afacerea cu alti ochi, iar prin intermediul sau, vor putea fi scoase la iveala toate beneficiile produsului sau serviciului intr-o forma noua, creativa si originala!

Daca aveti nevoie de servicii de seo copywriting si servicii promovare seo nu ezitati sa ne contactati.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button