Utilizarea de imagini SEO este vitala pentru orice articol. Daca esti blogger sau scrii pentru o publicatie online, trebuie sa tii cont de multe lucruri pe care trebuie sa le inserezi in articolele tale, pentru serviciile SEO on page. Poti face acest lucru folosind imagini. Daca atunci cand te apuci de redactarea continutului te gandesti „este nevoie de o poza?” deja ai inceput cu stangul. Asta pentru ca intotdeauna un articol pe o platforma online are nevoie de o poza, din mai multe motive.
Aspectul vizual
O imagine in cadrul unui articol aduce la viata din punct de vedere vizual paragrafele lungi si anoste de text. Ofera culoare unei pagini anoste, dominata de alb si negru. De asemenea, imaginile reprezentative pentru randurile pe care le scrii contribuie la imbinarea perfecta a ideii, imbogatind imaginatia cititorului. Probabil ca cel mai important aspect al inserarii imaginilor in text este cel care tine de SEO.
Imaginea potrivita
Este intotdeauna indicat sa folosesti imagini originale, facute chiar de tine, pentru a crea un continut complet original. Daca nu ai o imagine originala, poti obtine una „stock” de pe mai multe site-uri de profil. Pentru a te asigura ca nu a mai fost folosita, poti face o cercetare rapida, cautand subiectul pozei sau articolului.
De asemenea, daca pui orice imagine doar pentru a transforma in verde indicatorul SEO al platformei de lucru, degeaba o faci. Cand inserezi imagini SEO in articolele tale, acestea trebuie sa reflecte subiectul textului, plasandu-le in context. Rolul imaginilor este ca vor contribui la indexare, daca sunt optimizate pentru a contine cuvantul cheie folosit in text.
Reguli de optimizare pentru imagini SEO eficiente
- Optimizarea pentru imagini SEO: acest lucru incepe intotdeauna cu numele fisierului. Robotul de la Google vrea sa stie despre ce este imaginea, fara sa fie nevoie sa se uite la ea. Din acest motiv trebuie sa folosesti cuvantul sau fraza cheie in denumirea fisierului.
- Modifica marimea imaginii: imaginile pot avea un impact major asupra timpului de incarcare a site-ului, care este de asemenea foarte important. Cu cat este mai rapid, cu atat este mai usor de accesat si de indexat. Trebuie modificate in special imaginile care au o marime mare, dar sunt prezentate in format mic. Daca ai nevoie de o poza mai mica, trebuie sa ii schimbi marimea sau chiar sa te joci cu marimea fisierului.
- Foloseste imagini responsive: oamenii acceseaza constant site-urile de pe mai multe tipuri de ecrane ale dispozitivelor mobile. Din acest motiv trebuie sa iti adaptezi imaginile sa se potriveasca in orice context.
- O alta solutie buna este folosirea imaginilor SVG. Acestea au capacitatea de a se redimensiona singure in functie de dimensiunea ecranului de pe care sunt vizualizate, fara a-si pierde calitatea. Pe langa aceasta, imaginile SVG au o dimensiune mica (pana in 150KB) si sunt interpretate corect de catre toate motoarele de cautare.
Elementele meta ale imaginilor:
- Adauga descrieri: rolul descrierilor atasate imaginilor pentru SEO este ca plaseaza subiectul in atentia cititorului. Acesta tinde sa „scaneze” pagina pe care o acceseaza, urmarind titlul, subtitluri, imagini si descrieri.
- Nu uita de textul alternativ: alt text-ul pastreaza informatia pe care imaginea o afiseaza chiar daca vizualizarea ei nu este posibila. Exista o multime de motive pentru care imaginile nu pot fi afisate, fie pentru ca exista o problema cu ele sau cu site-ul, fie pentru ca aceasta functie a fost oprita de catre utilizator.
„Moda” pentru imagini SEO suferise o scadere dramatica in 2013, din care si-a revenit cu greu de atunci, iar acum a revenit din nou in tendinte si contribuie la indexare mai mult ca oricand.