Tot ce trebuie sa stii despre un audit SEO

Daca detii o afacere care dispune de un site, cu siguranta ai vazut reclame sau chiar ai primit e-mailuri cu oferte pentru un audit SEO. Iar daca nu intelegi foarte bine termenul, ai putea considera acele oferte drept alte reclame enervante de tip spam.

Insa, auditul SEO trebuie efectuat cu regularitate pentru orice site, fiind una dintre uneltele esentiale de marketing, prin care iti poti creste afacerea online.

Ce face un audit SEO?

In primul rand, un audit SEO se realizeaza cu scopul de a identifica zonele din site-ul tau care nu au o performanta buna. Este o analiza asupra modului in care site-ul se pozitioneaza in motoarele de cautare. Astfel, sunt urmarite mai multe elemente esentiale, precum cuvintele cheie, calitatea continutului si tipul paginilor din site.

De exemple, un audit SEO poate scoate la iveala ca nu iti alegi cuvintele cheie potrivite pentru specificul afacerii tale. Astfel, nu te indrepti catre publicul tau tinta si nu iti poti face cunoscut site-ul celor care ar putea fi interesati de el.

In urma semnalizarii unor astfel de probleme, se realizeaza un research pentru a gasi solutia potrivita si cele mai bune cuvinte cheie pe care le poti folosi.

Asta pentru ca un audit nu inseamna doar recunoasterea si semnalarea problemelor, ci implica si o actiune de gasire a unor solutii si totodata, de aplicare a lor. Este un proces complet, al carui scop este crearea unei strategii SEO eficiente, care sa te plaseze in topul cautarilor Google, prin metode organice.

Audit SEO inseamna mai mult decat cuvinte cheie

Pe langa cuvintele cheie, audit SEO va analiza si elementele de SEO on-page, precum URL-ul, titlurile, tagurile, meta titlurile si meta descrierile etc.). Apoi, urmeaza o analiza a elementelor SEO off-page si a altor aspecte tehnice legate de SEO.

Acestea privesc sitemap-ul, uzabilitatea, backlink-urile, viteza de incarcare si alte elemente.

Un audit SEO realizat cu simt de raspundere, atent si eficient poate dura chiar si cateva ore bune, daca vrei sa te asiguri ca atingi toate punctele. Desigur, poti face acest lucru chiar tu, daca te pricepi in domeniul SEO.

Insa, daca nu esti sigur pe tine sau nu ai timp, poti angaja o agentie de servicii SEO pentru a face auditul. Asta pentru ca vei avea nevoie de audit, indiferent de cine il realizeaza, pentru ca si competitorii tai o fac. Iar, chiar daca ai competitori care nu au auzit de audit SEO sau considera ca nu au nevoie de unul, este sansa ta sa te pozitionezi inaintea lor.

In momentul in care ai un website, mai nou sau mai vechi, si vrei sa incepi promovarea online sau vrei sa vezi daca acesta corespunde din punct ode vedere SEO, majoritatea agentiilor iti recomanda sa faci un audit SEO.

Ce este mai exact un audit SEO ?

Raspunsul este foarte simplu: un audit SEO este defapt o analiza a site-ului prin intermediul caruia se descopera oportunitatile de optimizare, identificand toate punctele slabe ale site-ului, elementele lipsa sau ce pot fi imbunatatite, toate pentru o mai buna performanta a site-ului.

In urma unui audit SEO, se va crea o lista cu toate elementele ce pot fi imbunatatite – un checklist – de care echipa ta se va putea ocupa ulterior.

Indiferent de proiectul tau web, auditul SEO este un punct de plecare foarte important ce sta la baza unei strategii de promovare de succes. Acest audit SEO este un instrument de baza pentru toti expertii SEO si indiferent care de situatie, niciunul nu va incepe munca pe un website fara sa nu apeleze inainte la un audit.

Cum se realizeaza corect un audit SEO ?

Pasul 1 – Verifica daca site-ul tau detine un certificat SSL

 

In primul rand, cand incepi un audit SEO va trebui sa verifici daca site-ul tau detine un certificat SSL.

Ce este un certificat SSL?
Un certificat SSL este defapt un certificat de securitate, creat din protocoale criptografice ce au rolul de a securiza schimbul de informatii de pe internet.

Acesta este esential mai ales pentru site-urile ce detin module de plati online sau ce contin baze de date cu caracter personal, iar o data instalat acest certificat, site-ul beneficiaza de un upgrade de securitate mare.

Prin urmare un certificat SSL cripteaza informatiile intr-un asemenea mod incat ele sa nu poate fi decriptate decat de serverul caruia ii sunt adresate. Astfel, se asigura ca datele nu sunt modificate sau copiate.

In momentul in care site-ul detine acest certificat, in browser iti va aparea un lacatel si sintagma “SECURE”

 

Pasul 2 – Scaneaza site-ul

screemingfrog instrument audit seo

Dupa ce ai verificat daca site-ul detine un certificat SSL, auditul SEO va trebui sa continue cu un crawl – o scanare a site-ului. Acest lucru se poate face simplu cu un tool gratuit – Screaming Frog SEO Spider.

Acest tool poate scana pana la 500 de pagini, iar daca site-ul tau depaseste acest numar de pagini, atunci vei avea nevoie de licenta. Intr-adevar exista si alte tools-uri ce pot fi folosite, dar majoritatea nu scaneaza atat de multe elemente precum cel mentionat mai sus.

Dupa ce site-ul s-a terminat de scanat, vei putea vedea o statistica clara a mai multor elemente, percum:

  • Elemente meta: title si descriprion – care nu au lungimea corespunzatoare sau care sunt duplicate;
  • Headings – daca exista duplicate ale acestora, dar si paginile de pe care acestea lipses;
  • Erori 404 sau link-uri rupte – paginile care genereaza acesta eroare;
  • Imagini – aici vei vedea toate titlurile imaginilor, dar si imaginile carora le lipseste atributul “alt”;
  • Elemente de cod gresite care genereaza erori la incarcare; etc

Daca vrei, poti descarca toate aceste probleme intr-un document .xls, care mai apoi il poti modifica si in care iti poti evidentia elementele ce necesita o abordare mai importanta sau mai putin importanta.

In cazul in care acet tool iti va parea destul de complicat de folosit, toate aceste elemente se pot verifica si manual, utilizand codul sursa (pagina care ti se deschide o data cu apasarea tastelor CRTL+U).

 

Pasul 3 – Verifica sitemap-ul site-ului

sitemap audit seo
Precum bine stiti, sitemap-ul reprezinta o parte foarte importanta a oricarui website deoarece acesta este elementul ce informeaza motoarele de cautare, despre structura site-ului tau si le ajuta sa identifice continutul nou al acestuia.

In cazul in care site-ul tau nu detine acest document foarte important, nu sta pe ganduri, vorbeste cu echipa de development si adauga-l cat de repede.

Fii foarte atent cand verifici acest document, deoarece este foarte importanta ca:

  • sa nu contina erori, Url-uri redirectionate gresit sau blocate;
  • sa fie mereu actualizat, mai ales dupa ce ai adagat continut nou pe site;
  • sa nu depaseasca 50.000 de pagini, deoarece Google nu il va accesa daca depaseste acest numar (exceptie facand anumite cazuri)
  • sa fie curat si sa aiba o marime medie/restransa;
  • sa il inscrii in contul de Google Search Console

 

 

Pasul 4 – Verifica documentul robots.txt

Acest lucru este foarte simplu si nu ai nevoie de nici un program. In primul rand va trebui sa tastezi in browser, link-ului site-ului tau si sa adaugi extensia robots.txt. Prin urmare, link-ul va trebui sa fie sub forma: www.domeniu.com/robots.txt

In momentul in care se va deschide, vei avea cateva randuri ce iti vor dezvalui conditionarile de indexare ale site-ului.

Acestor conditionari din fisierul robots.txt va trebui sa le dati o mare atentie deoarece ele trebuie aplicate de un specialist SEO, astfel incat sa nu se piarda ocazia de a avea acces la anumite oportunitati SEO care au rol esential in indexarea site-ului.

 

Pasul 5 – Verifica daca ai implementate datele structurale

Instrumentul de testare pentru date structurate

 

Probabil ati mai auzit despre datele structurale sau… poate nu. Ei bine, datele structurale sunt date ce ajuta robotii motorului de cautare, la o intelegere mai buna a continutului si structurii site-ului.

Practic, o data implementate datele structurale in pagina site-ului, si motorul de cautare va sti si va avea o imagine clara si corecta a clasificarii continutului din pagina respectiva.

Aceste date structurale sunt foarte simplu de verificat. Nu va trebui decat sa accesezi tool-ul gratuit furnizat de Google, sa introduci link-ul site-ului si sa faci verificare. Simplu si la obiect, acesta iti va arata exact daca acestea sunt instalate corect.

Procedeul este urmatorul:
Accesezi pagina https://search.google.com/structured-data/testing-tool
Introduci adresa site-ului si incepi verificarea

O data verificarea terminata, in ecranul din partea dreapta, programul iti va arata exact rezultatele verificarii. Exista 3 posibilitati:

  1. In cazul in care datele structurale nu sunt implementate pe site, in dreapta va aparea doar o pagina alba.
  2. In cazul in care datele structurale sunt implementate corect, aici vor aparea pe rand mai multe categorii, iar la click pe fiecare ti se vor afisa diferite date.
  3. In cazul in care sunt implemenentare, dar exista erori, in partea dreapta pe langa categoriile respective iti vor fi afisate numarul erorilor, evidentiate cu rosu. La click, acestea ti se vor deschide si vei putea vedea exact elementele ce trebuie corectate, pentru ca tot continutul paginii sa fie corect inteles de catre Google.

 

Pasul 6 – Verifica daca ai implementate codurile de urmarire pentru Google Analytics si Google Search Console

Probabil ati auzit de cele doua programe gratuite oferite de Google, pentru a urmari traficul si erorile siteului – Google Analytics si Google Search Console?

Ei bine, daca nu ati auzit, aceste doua tools-uri sunt foarte importante si iti ofera statistici foarte clare despre: cuvintele cheie dupa care rankeaza site-ul, paginile care contin erori, cele mai urmarite pagini, date demografice si geografice, si multe alte elemente care te vor ajuta in viitor sa iti optimizezi site-ul corespunzator si sa iti creezi strategii care sa iti dea rezultatele dorite.

In cazul in care ai nevoie de un audit SEO sau ai nevoie de mai multe informatii despre un proiect web, nu trebuie decat sa contactezi echipa Plum Media si noi vom fi alaturi de tine sa te sfatuim, sa te indrumama si sa te ajutam pe intreg parcursul proiectului!

Daca nu ai instalate cele doua coduri de urmarie, nu sta pe ganduri, creaza-ti conturile si instaleaza codurile cat mai repede pentru a putea beneficia de statisticile Google.

 

Pasul 7 – Verifica Site Speed – Viteza de incarcare a site-ului

Site Speed sau Viteza de incarcare a site-ului, este un element foarte important de verificat.

De ce spunem acest lucru? Ei bine, trebuie sa stii ca, in momentul in care viteza de incarcare este mica, vei avea mari pierderi de trafic, iar pe langa faptul ca nici un user nu va sta mult pe site-ul tau, daca acesta nu se va incarca repede, site-ul poate fi penalizat de catre Google.

Daca iti doresti sa vezi ce viteza de incarcare are site-ul tau, trebuie sa stii ca exista tools-uri gratuite ce iti pot oferi o asemenea verificare. Exista doua optiuni: prima optiune este oferita de Google, accesand link-ul https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=ro, sau cu orice alt tool gratuit, cum ar fi: https://gtmetrix.com/ sau https://www.webpagetest.org/.

O data accesate aceste site-uri, nu trebuie decat sa introduci link-ul site-ului sau a paginii ce doresti a fi verificata si sa dai drumul procesului.

In cateva secunde raportul va fi generat si vei putea vedea exact care este viteza de incarcare a paginii si vei primi detalii despre ce anume vei avea de optimizat in cazul in care viteza este una necorespunzatoare.

O data raportul generat, vei sti exact ce anume va trebui sa ceri developerului sa optimizeze. Lista pe care o vei da acestuia poate contine urmatoarele:

  • optimizarea bazei de date a site-ului;
  • optimizarea imaginilor de pe site prin comprimare;
  • comprimare fisierelor ce contin codurile JS si CSS;
  • activare sisteme de caching la nivel de platforma si server;
  • implementarea CDN-ului.

 

Acestia sunt primii pasi importanti ai unui audit SEO, iar urmatorul articol va contine urmatorii pasi ce trebuie urmati. Prin urmare, fii cu ochii-n patru si urmareste-ne pentru a afla toati pasii pentru un audit SEO complet!

Daca ai nevoie de un audit SEO facut corect si rapid nu ezita sa accesezi pagina noastra de servicii SEO

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button