Strategia SEO – reguli de urmat, greseli de evitat

Domeniul de servicii SEO prezinta o multime de seturi de reguli care trebuie urmate pentru a obtine o buna optimizare in spatiul online. Acest lucru nu inseamna ca o data ce inveti aceste reguli SEO te poti declara un expert. Regulile optimizarii pot parea uneori ca se schimba de la o ora la alta, iar de multe ori se intampla ca ceea ce stiai ca nu e bine sa faci sa devina benefic.

Reguli SEO mai putin cunoscute

Mai jos iti vom prezenta o lista de aspecte legate de Search Engine Optimization pe care poate nu le stiai sau stiai ca trebuie aplicate diferit.

Oameni vs. roboti

Optimizarea se face intai pentru oameni, apoi pentru roboti. Cum toate aspectele care tin de tehnologie sunt in schimbare, la fel sunt si robotii motoarelor de cautare.

La inceputurile sale, Google, impreuna cu algoritmul sau era bazat pe un mod foarte tehnic de analiza a informatiilor ce tin de SEO, punand accent pe datele Meta si alte aspecte de acest gen.

Lucrurile acestea sunt in continuare importante, insa tehnologia Google de inteligenta artificiala intelege acum daca oamenii care au intrat pe site-ul tau au obtinut ceea ce au vrut. Acest trend va continua in ascensiune, pana cand va fi nevoie sa schimbi abordarea de la tehnic la uzabilitate.

Design-ul este ceea ce atrage. Pe baza aceleiasi idei de imbunatatire pentru oameni si nu pentru roboti, un design placut este primul aspect care atrage clientii. Toate elementele de design din site-ul tau trebuie sa denote profesionalism: de la culorile folosite, la tema sau asezarea in pagina a continutului.

Continutul din site

Relevanta continutului este cheia. Accentul trebuie pus pe relevanta articolului si informatiile folositoare folosite in el. Un alt domeniu in care principiul “less is more” se aplica: mai putine articole ca volum, dar cu mai multe informatii relevante.

Continutul duplicat nu iti aduce penalizari. Cu toate acestea, continutul copiat o va face, deci trebuie sa eviti complet acest lucru. Continutul duplicat nu va ridica probleme daca folosesti tag-ul canonical pentru a arata preferintele pentru tipul de continut.

Actualizeaza continutul vechi. Unul dintre cele mai ignorate aspecte din cadrul unui site este continutul vechi, care nu ar trebui uitat doar pentru ca este vechi. Acesta poate fi actualizat, analizand informatiile pentru a vedea daca au aparut noi practici SEO fata de cele utilizate deja sau alte elemente noi.

Site-ul trebuie sa fie responsive. Una dintre cele mai importante alegeri cand vine vorba de site-ul tau este aspectul responsive, care inseamna ca site-ul va afisa toate elementele de pe pagina corect, indiferent de platforma de pe care este accesat. Astfel, trebuie sa testezi aspectul site-ului atat de pe calculator, cat si de pe tableta sau telefon.

Continutul video te-ar putea ajuta pana la urma. Platforma Aimclear a aratat in urma unui studio ca utilizarea unui video de pe platforma Youtube poate creste exponential sansele ca site-ul tau sa apara pe prima pagina. Desigur, sunt si alte platforme video pe care le poti utiliza.

Imaginile din site

Optimizarea pentru imagini SEO: acest lucru incepe intotdeauna cu numele fisierului. Robotul de la Google vrea sa stie despre ce este imaginea, fara sa fie nevoie sa se uite la ea. Din acest motiv trebuie sa folosesti cuvantul sau fraza cheie in denumirea fisierului.

Modifica marimea imaginii: imaginile pot avea un impact major asupra timpului de incarcare a site-ului, care este de asemenea foarte important. Cu cat este mai rapid, cu atat este mai usor de accesat si de indexat. Trebuie modificate in special imaginile care au o marime mare, dar sunt prezentate in format mic. Daca ai nevoie de o poza mai mica, trebuie sa ii schimbi marimea sau chiar sa te joci cu marimea fisierului.

Foloseste imagini responsive: oamenii acceseaza constant site-urile de pe mai multe tipuri de ecrane ale dispozitivelor mobile. Din acest motiv trebuie sa iti adaptezi imaginile sa se potriveasca in orice context.

O alta solutie buna este folosirea imaginilor SVG. Acestea au capacitatea de a se redimensiona singure in functie de dimensiunea ecranului de pe care sunt vizualizate, fara a-si pierde calitatea. Pe langa aceasta, imaginile SVG au o dimensiune mica (pana in 150KB) si sunt interpretate corect de catre toate motoarele de cautare.

Adauga descrieri: rolul descrierilor atasate imaginilor pentru SEO este ca plaseaza subiectul in atentia cititorului. Acesta tinde sa „scaneze” pagina pe care o acceseaza, urmarind titlul, subtitluri, imagini si descrieri.

Nu uita de textul alternativ: alt text-ul pastreaza informatia pe care imaginea o afiseaza chiar daca vizualizarea ei nu este posibila. Exista o multime de motive pentru care imaginile nu pot fi afisate, fie pentru ca exista o problema cu ele sau cu site-ul, fie pentru ca aceasta functie a fost oprita de catre utilizator.

GRESELI PE CARE SA LE EVITI

Cel mai bine pentru site-ul sau magazinul online pe care il detii este sa angajezi un consultant sau o agentie de servicii SEO. In orice caz, trebuie sa fii atent la mai multe detalii atunci cand vine vorba de optimizarea SEO. De aceea, ti-am pregatit si o lista cu greseli pe care sa le eviti.

  1. Prea multe cuvinte cheie repetate

Una dintre cele mai mari greseli in SEO este incarcarea continutului de pe site cu multe cuvinte cheie. De asemenea, repetarea aceluiasi cuvant cheie de multe ori in text este o greseala. Nu vei face altceva decat sa ii arati lui Google ca incerci sa promovezi un produs sau un serviciu si ca nu iti aduci o contributie adevarata pentru informatii.

  1. Cuvinte cheie alese gresit

O alta greseala des intalnita in strategia SEO este folosirea unor cuvinte cheie irelevante pentru continutul tau. Acestea nu iti vor ajuta continutul sa rankeze acolo unde iti doresti tu, astfel ca utilizatorii nu il vor gasi usor. Cuvantul cheie trebuie ales in functie de textul scris, dar si pe baza unui research. Vezi daca s-a mai scris despe acel subiect si ce cuvinte cheie au fost folosite, astfel incat sa nu le repeti. Totodata trebuie sa faci un research despre subiectele cele mai cautate de utilizatori, iar astfel vei observa ce cuvinte poti folosi. Pentru alegerea unor cuvinte cheie corecte, poti folosi ca instrumente Uber Suggest sau SE Ranking.

  1. Continut duplicat

Google este foarte strict cu paginile care au un continut slab sau duplicat. De aceea, trebuie sa fii foarte atent ca textul tau sa fie original si unic, nu copiat de pe alte site-uri. De asemenea, fiecare pagina a site-ului trebuie sa aiba un text diferit pentru ca robotul de la Google taxeaza si continutul duplicat pe acelasi site. Pentru a evita astfel de situatii, iti propunem sa folosesti aplicatii sau site-uri online care scaneaza continutul, precum: http://www.copyscape.com/ sau http://www.siteliner.com/ .

  1. Meta taguri duplicate sau meta taguri cu exagerare de cuvinte cheie

In cadrul meta tagurilor intra: meta titlu, meta descrierea si cuvintele cheie. Asa cum spuneam si mai sus, acestea trebuie sa fie unice. Astfel, daca ai un magazin online sau un site de prezentare cu mai multe pagini, acestea trebuie sa aiba meta taguri diferite. Doua pagini cu aceeasi meta descriere, meta titlu sau meta keyword se canibalizeaza si niciuna dintre ele nu se va mai indexa bine.

  1. Titluri neatragatoare, lungi si construite numai din cuvinte cheie

Titlurile sunt foarte importante pentru orice continut, in special pentru articolele de blog. Daca folosesti titluri prea lungi si care nu inspira nimic, nu sunt un call-to-action, atunci este posibil ca utilizatorii sa nu fie tentati sa iti acceseze site-ul. De asemenea, titlurile construite numai din cuvinte cheie sunt o greseala foarte mare in strategia SEO.

  1. Ancore prea optimizate si bazate doar pe cuvinte cheie

Este de preferat ca in ancora sa nu folosesti fix cuvantul cheie ales, pentru ca Google va considera ca fortezi tehnica de link building pentru a te promova. De exemplu, daca ai un magazin online de haine de dama, nu folosi ca ancora chiar magazin haine de dama. Incearca sa alegi ancore derivate de la cuvantul cheie (magazin haine de dama ieftine) sau carora sa le atasezi brandul.

  1. URL-uri care nu sunt SEO friendly

URL-ul este generat de obicei automat atunci creezi o pagina sau un articol pe un site. Problema este ca URL-ul generat este foarte lung si inestetic, ceea ce spiderii Google considera greu de urmarit, asa ca te vor depuncta. Construieste tu un URL prietenos, adica unul alcatuit din derivate de la cuvantul cheie ales si cat mai scurt.

  1. Inscrierea in directoare daca site-ul nu aduce o experienta de navigare buna

Inscrierea in directoare poate fi o tehnica buna in strategia SEO de a atrage vizitatori. Trebuie sa fii constient de faptul ca site-ul tau trebuie sa fie bine pus la punct. Astfel, trebuie sa aiba UX (User Experience) placut si continut de calitate. Daca site-ul tau are pagini goale, continut sau meta taguri duplicate, link-uri slabe, atunci va fi penalizat.

  1. Folosirea excesiva a link-urilor platite sau link-urile in exchange

Daca folosesti prea multe link-uri platite, algoritmii vor cauta indicii in cuvinte care sugereaza publicitatea si te vor taxa. Exista doua variante prin care robotii de la Google te pot taxa:

  • link-ul poate fi marcat si astfel nu te va ajuta la rankarea site-ului
  • site-ul tau poate fi banat.

In ceea ce priveste link-urile in exchange, este o metoda mai invechita, pe care Google nu prea o mai accepta. Daca totusi vrei sa o folosesti, opteaza pentru metoda 3 ways: site-ul A ofera link catre site-ul B, B catre C, C catre A.

  1. Guest Posting

Tehnica de guest posting are o putere foarte mare de a genera backlink-uri, insa folosita de prea multe ori poate fi vazuta ca promovare platita. Guest Posting se refera la scrierea unui articol pentru alt site sau colaborarea cu alte site-uri care sa scrie pentru site-ul tau.

  1. Textul invizibil folosit gresit

Textul invizibil sau textul ascuns ajuta la optimizarea site-ului, fara a incarca paginile pe care vizitatorii le pot vedea. Aceasta tehnica a aparut ca urmare a supraincarcarii continutului cu multe cuvinte cheie. Totusi, aceasta metoda sau metoda <noscript> nu sunt tocmai cele mai potrivite.

  1. Utilizarea de mesaje SPAM

Ce poate fi mai enervant pentru un utilizator decat sa primeasca tot felul de mesaje SPAM? De cele mai multe ori acestea sunt intalnite pe retelele de socializare. Mesaje precum: “N-o sa-ti vina sa crezi ce s-a intamplat”, “Esti vizitatorul cu numarul 1000, ai castigat…“, “Compania x iti face cadou un voucher pentru ca ai accesat site-ul…“.

  1. Link-urile externe si aliantele slabe

Daca paginile din site-ul tau contin link-uri externe catre site-uri neoptimizate, atunci vei fi si tu suspect pentru Google. Verifica site-urile sau paginile catre care vrei sa faci trimitere pentru a te asigura ca au un continut bun si original.

  1. Folosirea de prea mult Javascript

Motoarele de cautare nu stiu sa citeasca Javascript. Asta inseamna ca desi pentru designul site-ului este foarte util, pentru strategia SEO nu va fi deloc. Cea mai buna solutie pentru un echilibru este sa il folosesti moderat si sa apelezi la CSS cand este nevoie. Astfel, vei separa Javascriptul de headere si de continutul text al paginii.

  1. Comentarii de slaba calitate pe bloguri si forumuri

Comentariile pe bloguri sau forumuri te vor ajuta in strategia de link building. Insa, trebuie sa ai grija ca aceste comentarii sa ofere un raspuns bazat pe informatii utile. Daca acest comentariu va fi de genul: “ intra pe site-ul nostru pentru mai multe detalii“ si vei pune link-ul, atunci vei fi penalizat de algoritmii Google.

  1. Fisiere robots.txt cu interdictii

Fisierele de tip robots.txt au ca scop transmiterea crawler-ilor unui motor de cautare ce trebuie sa acceseze si ce nu din continutul site-ului. Daca fisierele contin interdictii, este foarte posibil ca site-ul tau sa nu fie indexat in totalitate. Pentru verificarea si corectarea fisierelor de tip robots.txt, poti folosi Google Webmaster Tool.

  1. Continut sau meta taguri generate de un robot

Problema la folosirea unui robot pentru a scrie continutul sau meta tagurile site-ului este ca va fi slab si probabil copiat. Robotul nu face altceva decat sa copieze continut de pe alte site-uri si sa il mai modifice cu unele cuvinte cheie pe care le-ai ales tu. De asemenea, este posibil sa fie gresit scris si greu de urmarit.

Cand construiesti strategia SEO pentru site-ul tau, ai grija sa respecti regulile si sa eviti greselile enumerate mai sus pentru ca afacerea ta sa aiba succes. Tu cu ce probleme te-ai confruntat din punct de vedere SEO? Daca inca nu ai gasit o solutie, poti apela la noi.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button