Servicii seo local pentru afacerea ta

De ce e bine sa alegi serviciile de optimizare locala pentru afacerea ta!

Zilnic, milioane de oameni, cauta in zonele lor, diverse produse sau servicii spre achizitionare. Daca si business-ul tau se numara printre cele ce interactioneaza cu clientii locali, atunci este important sa iei in considerare strategia de Local SEO. Chiar daca in ziua de azi, metodele si tehnicile de promovare sunt nenumarate, serviciile de Local SEO, ocupa un loc insemnat.

Probabil va intrebati ce rol au aceste servicii si care ar fi avantajele promovarii locale…stati fara griji, deoarece acest articol l-am creat special pentru a va dezvalui toate raspunsurile de care aveti nevoie.

Google My Business Local SEO

Ce este Local SEO?

Local SEO este de fapt o tactica eficienta de a promova un business online. Aceasta tactica de promovare ajuta direct la promovarea serviciilor sau a produselor catre consumatorii locali sau regionali.

Indiferent de tipul afacerii, fie ca este vorba despre o afacere simpla ce detine o singura locatie sau o afacere dezvoltata cu mai multe puncte de lucru, trebuie sa stii ca Local SEO va poate aduce mai multi clienti. Optimizarea locala foloseste numele localitatii, dar si detalii despre adresa si alte informatii care sa poata ajuta vizitatorii sa descopere unde se afla business-ul, pentru a putea fi vizitat.

Daca nu stii unde apar aceste rezultate in motoarele de cautare, poti verifica foarte rapid pe Google. La o simpla cautare dupa o anumita expresie cheie, gen „agentie web Bucuresti”, vei observa ca primele rezultate provin chiar de la Google My Business si contin toate informatiile necesare, precum: nume business, adresa, orarul de functionare, numarul de telefon, etc.

Ce presupune Local SEO

Regula de baza in Local SEO spune ca: rata de succes este mai mare, doar daca site-ul acesteia are atasata o adresa fizica (oras sau regiune) si isi prezinta beneficiile locale intr-o pagina dedicata.

Pentru a promova o afacere locala, corect si care sa dea rezultate, sunt necesare mai multe tehnici de optimizare seo si anume:

Optimizarea on-page:

Aici sunt incluse diverse elemente precum: elementele meta; crearea unei pagini care sa contina recenzii din partea clientilor; crearea unui blog legat busines-ului; completarea corecta NAP, o viteza foarte buna de incarcare a site-ului atat pe desktop cat si pe mobil, etc.

Acum sa le luam pe rand. In primul rand trebuie sa optimizam elementele meta. Acestea  trebuie sa contina numele localitatii, a sectorului sau a regiunii in care se afla business-ul. Fa un mic research si cauta cuvinte cheie si expresii relevante pentru business-ul tau. Verificale foarte bine concurenta, frecventa si relevanta si doar apoi creaza un titlu si o meta descriere pentru fiecare pagina in parte.

Nu uita ca aceste cuvinte si expresii cheie vor trebui sa se regaseasca in pagina de continut, in URL si in alt-ul imaginilor postate pe paginile site-ului.

O importanta foarte mare o are si Markp-ul schema.org. Acest lucru va trebui implementat in intreg site-ul atat pentru Local Business cat si pentru NAP.

De ce este foarte important ca sa iti seztezi asa-numitul NAP, care inseamna – Nume, Adresa si Telefon? Ei bine, acestea trebuie setate atat in website cat si in website-urile externe nisate. Toate aceste elemente contribuie la o mai buna pozitionare in cautarile locale, ajuta la cresterea vizibilitatii firmei dar faciliteaza si accesului clientilor la informatii.

In cazul in care ti-ai schimbat adresa de mail sau numarul de tefon, sau poate ti-ai schimbat locatia, nu uita sa le actualizezi. Fii foarte atent ca toate informatiile introduse sa fie corecte, fara nici o greseala, deoarece, daca acestea contin erori, clientul isi va pierde credibilitatea in business-ul tau si va considera ca esti doar o firma fantoma.

Sa nu uitam de continut sau copywriting cum mai este cunoscut in mediul online – un element la fel de important ca si cele enumerate mai sus. Cand vorbim de Local SEO prin continut, ne referim la articolele de blog ce contin cuvintele si expresiile cheie ce includ numele localitatii sau al regiunii in care se afla business-ul. Fiecare articol postat pe blog trebuie sa fie foarte bine structurat si sa contina informatii relevante despre serviciile sau produsele business-ului tau, dar si noutati despre evolutia companiei la nivel local sau regional. Fii mereu cu gandul la clientii tai! Gandeste-te ce anume le-ar capta atentia, ce si-ar dori sa afle despre compania ta si despre serviciile si/sau produsele tale, mentinand mereu senzatia de familiaritate – incearca sa creezi o legatura bazata pe incredere intre tine/brand si clienti.

Nu uita de pagina CONTACT a site-ului. Pe langa informatiile de baza ce trebuie trecute (adresa, telefon, e-mail), insereaza si o harta a locatiei – acest lucru va ajuta clientii sa te localizeze mult mai repede.

Optimizarea off-page:

Cand vorbim despre off-page, vorbim despre optimizare in afara site-ului. Primul pas ce trebuie facut, este inscrierea afacerii in Google My Business. Acest lucru presupune crearea contului si completarea acestuia cu informatiile necesare, precum: denumirea afacerii, telefon, adresa locatiei, adresa de email, URL website, categoria business-ului, programul de lucru, detalii despre comanie, poze, etc. Ai foarte mare grija cand alegi categoria din care face parte afacerea ta, deoarece daca aceasta este aleasa gresit, poate avea un impact negativ asupra afisarii afacerii in Google Locatii.

Cu ajutorul Google My Business iti poti inregistra toate locatiile, fiecare cu informatiile necesare. Acest lucru se poate face in doua feluri: o data direct din contul creat sau cu ajutorul Facebook-ului.

Pe langa Google My Business, este foarte importanta promovarea afacerii pe retelele de socializare. Este foarte important ca datele de contact sa fie trecute si in aceste conturi, pentru ca fiecare client sa aiba acces la ele, indiferent de device-ul folosit. De asemenea, pe langa aceste date este important sa se foloseasca #hastaguri ce contin numele regiunilor sau a localitatilor unde business-ul isi desfasoara activitatea.

O alta varianta a optimizarii off-page sunt link-urile externe. Acestea se pot obtine prin diverse parteneriate cu diverse site-uri precum: bloguri, reviste sau ziare online, cataloage online de profil. Nu ezita sa le creezi, deoarece iti pot aduce link-uri de calitate si te vor ajuta sa urci in pozitionarea Google. Un articol util despre instrumente de analiza a backlink-urilor gasiti aici

De asemenea, Google iti da posibilitatea sa obtii recenzii de la clienti. Incearca sa obtii cat mai multe pentru a vedea modul in care acestia iti percep serviciile. Cu cat ai mai multe recenzii pozitive, cu atat Google te va vedea mai bine si te va ajuta sa ajungi mai sus. Daca recenziile tale sunt negative, nu intra in panica, formuleaza un raspuns, incearca sa iei legatura cu clientii nemultumiti si incearca sa repari ceea ce ai gresit. Dupa ii poti ruga sa iti reposteze feedback-ul….pozitiv bineinteles.

Obtine mai multe citatii. Citatiile sunt precum link-urile externe. Se pot obtine din presa locala online sau din site-urile nisate. Secretul pentru citatii de calitate este sa nu le faci in exces. Cauta numai site-uri relevante si intra in discutie doar daca poti adauga informatii folositoare, nu doar pentru a-ti propaga afacerea inutil. Nu face intr-o luna sute de link-uri si in alta deloc. Incerca sa creezi linkuri constant deoarece Google va observa acest lucru si te va penaliza in caz ca faci totul haotic.

Alte metode ce pot fi utilizate:

Daca tehnicile propuse mai sus nu va sunt pe plac, ceea ce nu va recomandam, va putem spune ca promovarea locala se poate face si prin alte metode precum: campanii locale de publicitate, advertoriale, obiecte promotionale, participarea la diverse targuri si conferinte locale sau chiar carti de vizita. Bineinteles toate acestea trebuie create cu grija si atentie la detalii pentru a fi corect inteles de catre client.

Avantajele promovarii locale

Indiferent de nisa business-ului tau, trebuie sa stii ca aceasta tehnica de promovare va da roade, daca este abordata corespunzator si va respecta toate cele mentioate mai sus. Odata aplicata, avantajele pot fi nenumarate, printre acestea regasim:

  • castigarea de noi clienti;
  • cresterea credibilitatii brandului;
  • costuri de promovare reduse;
  • rezultate reale si masurabile;
  • impunerea mai rapida pe piata locala sau regionala;
  • catigarea increderii si a respectului clientilor;
  • cresterea organica in Top 10 Google;
  • continut relevant pe site;
  • atragerea de trafic relevant din punct de vedere geografic;
  • cresterea vanzarilor, etc.

Sfatul echipei Plum Media pentru un Local SEO corect si cu rezultate masurabile:

  • este bine ca fiecare business ce detine un site, sa detina si o pagina de prezentare/landing page a fiecarui magazin /showroom, locatie, etc;
  • pentru ca Google sa inteleaga mai bine continutul paginii, este recomandata implementarea Schema.org pentru Local Business si NAP;
  • la nivel de continut, este obligatorie si relevanta utilizarea cuvintelor cheie care includ numele localitatii sau a regiunii;
  • este foarte important ca website-ul afacerii sa aiba anexat si un blog, care sa tina clientii la curent cu toate informatiile necesare in materie de produse noi, locatii noi, etc;
  • la crearea de continut, foloseste mereu cuvinte si expresii cheie long tail (expresii largi)
  • plaseaza mereu NAP intr-o zona vizibila a site-ului;
  • adauga o harta (Google Maps) in pagina de contact a site-ului;
  • foloseste numele locatiei in toate elementele meta cat si in alt-ul imaginilor, in URL, headings si bineinteles in continutul site-ului;
  • creeaza un fisier Local.KML si adauga-l la sitemap.xml;
  • penru fiecare link afisat in diferite locatii, aplica un tracker/UTM unic, pentru a putea urmari exact evolutia link-ului respectiv in Analytics;
  • nu apela niciodata la serviciile care ofera spre cumparare recenzii sau sa postezi recenzii false.
  • verifica mereu si tine cont de statisticile oferite de Google Search Console si Google Analytics.
    Acestea fiind spuse, inainte de a incepe promovarea locala, analizeaza foarte bine concurenta ce o ai pe sectorul tau de activitate si rezerva-ti putin din timp pentru a face totul ca la carte.

Daca nu reusesti sau nu ai timp sa faci acest lucru, echipa noastra iti sta la dispozitie si te va ajuta sa iti promovezi afacerea pe plan local. Va garantam rezultate reale si masurabile! Pentru a va face o idee, echipa noastra are o vasta experienta pe partea de Local SEO si ca orice alta colaborare, va incepe prin a va face un Audit SEO, in urma caruia va elabora strategia adecvata de promovare.

Pentru mai multe informatii, nu ezita sa ne contactezi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button