Diferenta dintre SEO on-page si off-page

Cand vine vorba despre promovarea online a afacerii tale, trebuie sa te asiguri ca ai o buna strategie si servicii optimizare SEO profesioniste. Aceasta, la randul ei, se poate imparti in doua categorii: optimizare on-page si off-page. In acest articol iti vom prezenta diferentele dintre cele doua metode de abordare a strategiei. In functie de tipul afacerii si profilul de piata in care se inscrie, una dintre aceste strategii este mai potrivita decat cealalta.

Optimizare SEO on-page

Aceasta modalitate de optimizare vrea sa descopere despre ce este pagina ta. In termeni cat mai simpli, indicatorii pentru care rankezi sunt determinati de factorii on-page. Metodele de optimizare SEO on-page (sau on-site) reprezinta actiunea de a optimiza diferite parti ale site-ului tau care contribuie la indexarea in cautari. Este vorba despre lucrurile asupra carora ai control deplin si pe care le poti schimba oricand. Iata care sunt cele mai importante elemente:

  • Meta titlul: acesta trebuie sa contina cuvantul sau fraza cheie pentru fiecare pagina de pe site.
  • Subtitlurile (H1, H2…): ele sunt deobicei cele mai impunatoare cuvinte ca marime din articolul tau. Motoarele de cautare le acorda o atentie mai mare decat altor elemente din textul tau de copywriting. Este indicat sa folosesti cuvintele cheie si in cadrul acestor elemente.
  • Structura URL-ului: chiar si acesta trebuie sa contina cuvintele cheie, daca acest lucru este posibil. Insa nu trebuie sa incepi sa schimbi intreg URL-ul doar ca sa introduci cuvintele cheie, deoarece se poate pierde din relevanta.
  • Textul alternativ pentru imagini: acest lucru ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai rapid (si sa indexeze) continutul imaginii si a site-ului. Acest text este folosit de instrumentele de tip “screen reader” pentru a informa utilizatorii de internet care nu pot vizualiza imaginea despre ce este vorba.
  • Rapiditatea de incarcare a paginii: Google vrea sa ajute utilizatorii sa gaseasca ceea ce cauta cat mai rapid. Optimizarea site-ului tau pentru o afisare cat mai rapida, de doar cateva secunde, te va plasa cat mai bine in cautari.
  • Link-uri interne: acestea te vor ajuta la indexarea paginii tale, dar sunt si foarte folositoare pentru utilizatori.

Optimizare SEO off-page

In comparatie cu optimizarea on-page, cea off-page depinde de alte pagini web ca sa poata realiza imbunatatirea site-ului tau. Optimizarea off-page se ocupa cu factorii ce tin de constructia link-urilor. Astfel, site-ul tau se va pozitiona mai bine in motoarele de cautare prin obtinerea link-urilor de la alte site-uri.

Cel mai important factor pentru optimizarea SEO off-page este numarul si calitatea backlink-urilor care duc catre site-ul tau. Iata cum poti construi o retea de link-uri pentru site-ul tau:

  • Crearea de continut de calitate pe care lumea vrea sa il preia pentru ca il considera valoros
  • Distribuirea continutului tau in Social Media
  • Scrie ca un “invitat” al unei emisiuni articole pentru alte site-uri

Cu toate ca este important numarul de backlink-uri, se aplica si aici principiul “calitate, nu cantitate”.

In realizarea unei strategii de optimizare SEO eficienta, atat optimizarea on-page, cat si off-page sunt elemente la fel de importante. Din acest motiv trebuie sa stii cum sa le imbini si nu poti alege intre ele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button