Ati citit corect, este chiar vorba despre SEO breadcrumbs, o “urma de firmituri” lasata in spatiul online. Conceptul isi are bazele in povestea lui Hansel si Gretel, care si-au lasat urma din firmituri pentru a nu se rataci. Urma breadcrumbs este un element important atat pentru web designeri, cat si pentru expertii in servicii SEO. Aceasta este reprezentata de o linie de text al carei scop este sa arate utilizatorilor unde sunt in site. Yoast da exemplu de o urma de acest gen pentru serviciul lor SEO plugin, care ar arata asa: Home > WordPress Plugins > Yoast SEO for WordPress. Fiecare dintre aceste elemente trebuie sa poata fi accesat, pentru a te intoarce oricand la categoria precedenta, daca rezultatul final nu este ceea ce cauti.
Tipuri de SEO breadcrumbs
- Bazate pe locatie. Acestea sunt cele mai comune tipuri de breadcrumbs, reprezentand structura paginii si ajutand utilizatorii sa inteleaga nivelurile de navigare ale site-ului, pentru o mai buna navigare.
- SEO breadcrumbs bazate pe atribute. In acest caz sunt explicate legaturile dintre doua produse si ajuta vizitatorul sa gaseasca produse similare. Urma breadcrumbs prezinta o lista de atribute pe care utilizatorul le-a selectat pentru cautari precedente.
- Breadcrumbs bazate pe istoric. Acesta este unul dintre cele mai ineficiente metode, cu toate ca este utilizata de multe site-uri, insa ea poate fi inlocuita cu butonul “back”. De asemenea, butonul de back este recomandat de web designeri pentru impactul pozitiv asupra experientei de utilizare. O astfel de urma ar arata asa: Home > Previous Page > Previous Page > Current Page.
Unde trebuie folosita urma breadcrumbs
Aceasta modalitate de localizare este necesara in special pentru site-urile care au o structura complicata sau care au o gama variata de pagini si categorii. Cele mai frecvente utilizari ale urmei breadcrumbs sunt in cazul site-urilor de e-commerce, blogurilor masive, agentiilor de web design, presa si alte site-uri de servicii online.
SEO breadcrumbs pot fi utilizate aproape pentru orice site, mai putin cele care nu au o ierarhizare logica sau o grupare de acest fel. Un exemplu in acest sens sunt site-urile pe un singur nivel sau landing page-urile.
Beneficiile breadcrumbs pentru SEO
- Reducerea bounce rate-ului. Aceste breadcrumbs creeaza o prima experienta pozitiva pentru orice vizitator si ii incurajeaza sa exploreze cu usurinta site-ul. O situatie des intalnita este atunci cand utilizatorul ajunge pe o pagina in urma cautarii Google. Acesta poate da click pe un link din urma breadcrumbs pentru a vedea alte produse sau servicii relevante. Astfel, utilizatorul va nagiva in continuare pe site-ul tau si nu va fi nevoit sa revina in pagina de cautari. Astfel, rezulta reducerea bounce rate-ului.
- Imbogateste experienta utilizatorului. Cand este vorba despre navigarea pe un site cu multe produse si servicii, utilizatorii intra pe multe pagini secundare. SEO breadcrumbs ii ajuta pe acestia sa nu se “piarda” si sa revina cu usurinta la alte pagini si categorii. Beneficiul este ca acest lucru se realizeaza fara sa fie nevoie sa apese butonul “back” de nenumarate ori.
- Impact pozitiv pentru Google. Elementele pozitive ale urmelor breadcrumbs nu sunt valabile doar pentru utilizatori, ci si pentru Google. Existenta acestui element creste sansele ca pagina ta sa rankeze mai bine in topul cautarilor. In acest fel, robotul Google are o privire de ansamblu asupra site-ului.