Top 4 tendinte in web design in 2023

Web design-ul este inca un domeniu mai putin cunoscut, dar in plina ascensiune. In fiecare an apar noi trenduri, mai creative, mai ingenioase, menite sa imbunatateasca experienta utilizatorului.

Tendintele in web design din 2023 se asteapta sa fie axate pe design-ul adaptiv, experienta utilizatorului, designul minimal, designul 3D, animatia, dar si utilizarea tehnologiilor de realitate virtuala si augmentata. Afla care sunt tendintele care vor impacta mediul online

 

Web design

 

Web designul se ocupa de tot ce tine de experienta utilizatorului pe un site si de cum se prezinta acel site in fata acestuia. Site-ul trebuie sa reflecte brandul si valorile lui, iar acest aspect este infaptuit cu ajutorul mai multor caracteristici, printre care paleta de culori aleasa, animatiile sau fontul pentru text. La inceput, designul de site era dominat de haos, deoarece nu exista experienta in domeniu si detinatorii brandului nu stiat ce li se potriveste si cum afecteaza deciziile privind aspectul site-ului experienta pe care o au clientii. Pe masura ce a trecut timpul, s-au analizat mai multe aspecte, printre care cum afecteaza culorile intelegerea si apropierea de brand. Ulterior, s-au definitivat tehnici de a transmite emotii prin intermediul cuvintelor sau vizualelor.

In prezent web designul este implicat profund in schimbarile societatii. Astfel, este promovat designul adaptat nevoilor societatii. Intr-o situatie conflictuala, asa cum este cea dintre Ucraina si Rusia, influenteaza modalitatea de prezentare a site-urilor. Acelasi principiu se aplica si pandemiei de coronavirus si unui caz caritabil cunoscut international, asa cum este cel al copiilor saraci din Africa. In continuare iti vom prezenta un top 5 tendinte in web design in 2023.

 

Design grafic

 

  1. Anul 2023 este despre imbunatatirea experientei utilizatorului pe site-ul

brandului vizat. Userul are parte de o experienta inovativa, prin care ajunge sa cunoasca intentiile brandului, planurile lui si ajunga sa se simta integrat in comunitatea din jurul afacerii.

In privinta culorilor, in trecut alegerea era facuta mai ,,dupa ureche”, fiecare brand alegand in functie de preferintele personale. Anul acesta sunt cunoscute sentimentele asociate fiecarei culori in parte.

Culorile vii si saturate vor fi cele mai populare, precum si albastru, verde si portocaliu, care transmit sentimente de siguranta, incredere si optimism.

Alte culori populare in 2023 ar putea fi:

  • Negru si albul, care transmit eleganta si simplitate
  • Gri si alte nuante neutre, care pot transmite profesionalism si seriozitate
  • Maro si bej, care transmit caldura si naturalete

Este important de notat ca tendintele de culoare variaza in functie de industrie si publicul tinta si pot fi diferite de la un site la altul,

In general, se asteapta ca tendintele de culoare in web design sa se concentreze pe crearea unei ambiante vizuale atractive si memorabile, care sa sprijine si sa accentueze mesajul si scopul site-ului.

 

Culorile acide, sclipitoare sunt atragatoare pentru mileniali, insa au prins si la generatia Z. Trendul aici este minimalismul, simplitatea, naturaletea. Valorile brandului dicteaza nuantele folosite in site si este astfel o metoda de a apropia userul de brand. Pandemia de COVID-19 a instaurat o senzatie de nesiguranta, de stres psihologic, motiv pentru care anumite elemente naturale, precum colturile verzi de natura in site ajuta la relaxare. Un tips&tricks pentru calmarea utilizatorului consta in alegerea texturilor in site. Sunt ideale texturile fine, moi sau pufoase, combinate cu nuante placute ochiului, calde, mai ales ca utilizatorului anului petrece mult timp cu ochii in ecrane.

 

Realizare site web

 

  1. User experience. Web designul anului 2023 se bazeaza pe rapiditate si eficienta. Utilizatorului petrece din ce in ce mai putin timp pe un site, motiv pentru care dezvoltatorii web isi concentreaza fortele pe imbunatatirea comenzilor din site, astfel incat userul sa aiba la dispozitie orice interactiune la un click distanta. Daca in anii precedenti totul era fantezie si tehnologie, anul acesta se focuseaza pe realism. Este mai importanta eficienta site-ului decat ca acesta sa-ti ia ochii. O estetica simplista te ajuta sa-ti indrepti atentia spre produsul/serviciu vandut.

Exista cateva trenduri care ating apogeul anul acesta, care au rolul de a crea o conexiune emotionala intre user si brand. Un exemplu este scrollytellingul, care este o combinatie intre storytelling si actiunea de scrolling, care este una dintre cele mai comune actiuni. In ce consta acest trend nou? Pe masura ce dai scroll in site, esti inclus intr-o poveste, a site-ului, apar noi casete de text si animatii si totul pare ca un film in cinematograf. Tu despachetezi un story si devii, inevitabil, mai mult sau mai putin implicat in acea poveste. Aceasta actiune se construieste pe layout-uri si de cate ori apare unul nou, iti da impresia ca accesezi un nou site.

Un alt trend este neumorfismul, care plaseaza elementele site-ului, asa cum sunt butoanele, in fundal, simplificand experienta userului. Nu se mai folosesc butoane incadrate sau cu umbre, ci mai degraba efecte precum gradientul sau blurul.

 

Web design Bucuresti

 

3.Animatii. Bucurestiul este unul dintre punctele principale pe harta web designului din

Romania. Daca iti doresti servicii de web design complete, apeleaza la o agentie care iti poate oferi o experienta inovativa, unica, poate chiar extravaganta. Simetria este de domeniul trecutului, fiindca in present este cautat haosul controlat si colorat. Trendul poarta numele de suprarealism, deoarece te transpune intr-o alta dimensiune, unde armonia este data de asimetria dintre elemente textului.

 

Animatiile sunt la mare cautare, pentru ca ofera dinamism si au mari sanse de a captiva utilizatorului si de a-l convinge sa ramana pe site si astfel sa descopere si povestea din spatele acestuia. Un tip de animatii cunoscut si nu foarte complex este animatia 3D, care este ideala pentru brandurile care vand produse concrete, precum piesele de mobilier sau incaltamintea. Prin intermediul imaginilor 3D, produsele sunt vizualizate in spatiu, geometric, sunt analizate din mai multe unghiuri, iar aceasta functie il ajuta pe potentialul client sa se decida mai rapid asupra achizitiei. Pentru clientii care se digitalizeaza in prezent este important sa vada cu ochii lor cum arata acel produs inainte sa cheltuie banii pe care se pune mai mult pret intr-o perioada atat de dificila financiar. Animatia 3D iti arata cum este produsul in realitate.

O animatie mai complexa este Parallax, care este de fapt o iluzie optica inovativa, ce isi are radacinile in realitatea de zi cu zi, motivul pentru care prinde atat de bine la clientul obisnuit. Ea consta intr-o dinamica ce iti apropie obiectele din vecinatate mai rapid decat o face cu cele din departare. Intalnim aceasta iluzie si cand circulam cu viteza, cu masina.

 

  1. Fonturi. In materie de fonturi, gusturile s-au schimbat radical. Daca in trecut moda era fontul fantezist, cu serife din belsug, elegante, sophisticate, acum simplitatea este cuvantul de baza. Sunt preferate fonturile robotice, mai mult fara serife, precum Helvetica sau Bodoni. Acestea inspira seriozitatea, stabilitate si sunt alese de companii cunoscute si de incredere, precum brandurile mari de automobile sau electrocasnice. Exista cateva fonturi mai fanteziste care au rezistat testului timpului, precum Portrait sau Georgia si care inspira mai degraba eleganta.

 

Orice font ai alege pentru site-ul tau, este important ca acesta sa scoata in evidenta cele mai importante elemente din brandul tau si sa se muleze perfect pentru targetul tau. In plus, un font potrivit il ajuta pe user sa se orienteze in site si sa gaseasca exact serviciile cautate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button