6 practici esentiale pentru o companie de design grafic

Acum, cand intreaga lume a afacerilor se indreapta catre o zona dominate de vizuala, nu este nicio surpriza faptul ca prospera companiile de design grafic.

Daca te-ai gandit sa intri in aceasta industrie, infiintand propria companie de design grafic, este extrem de important sa faci toate lucrurile corect de la bun inceput. Si pentru a te ajuta sa incepi cu dreptul, am realizat o lista cu 6 practici esentiale, atat do’s cat si don’ts, pe care trebuie sa le adopti cand incepi o afacere in acest domeniu.

  1. Creeaza un portofoliu de design grafic

Crearea unui portofoliu impresionant este cea mai buna practica pentru atragerea de noi clienti in industria de design grafic. Reprezinta o sansa pentru tine prin care iti poti prezenta unele dintre cele mai bune proiecte, prin care poti capata recunoastere din partea celor interesati de servicii de design grafic.

Insa, inainte de a ajunge sa umpli un portofoliu, trebuie sa realizezi proiecte. Este o idee buna sa faci cateva proiecte pro-bono sau concepte, in loc sa astepti un client important. Acestia nu te vor contacta la inceput de drum, pentru ca nu te cunosc si nu stiu ce poti face pentru ei. De aceea, nu trebuie sa te astepti la un success instant. Indiferent de cat de bun esti, la inceput trebuie sa te concentrezi pe construirea unei comunitati de clienti.

  1. Fa un imprumut

Stim ca toata lumea se fereste de imprumuturi, insa nu poti incepe o afacere fara bani. Grafic designerii folosesc acum echipamente extrem de scumpe, fiind obligati sa investeasca in unelte fizice si digitale de top, pentru a putea oferi cele mai bune servicii si a se plasa in fata concurentei.

  1. Nu spune “da” oricarui proiect

La inceputul afacerii esti destul de entuziasmat si poti fi gata sa accepti orice proiect care iti iese in cale. Cu toate ca poate parea o strategie buna de a obtine putina expunere, te poate face sa ratezi un potential proiect important pentru ca ai acceptat deja unul mediocre. Cand incepi, este foarte important sa stabilesti ce vrei sa faci, cu ce fel de alte afaceri vrei sa te asociezi si pe ce vrei sa se bazeze proiectele tale.

  1. Fii autentic

Traim intr-o era a tehnologiei si este foarte usor sa realizezi o cautare pe net si sa te folosesti de munca altor designer pentru inspiratie. Insa, acest lucru iti poate scadea dramatic sansele de success. Conform unui articol Frank Digital, template-urile de tipul “one size fits all”, standardizate, nu sunt decat o solutie rapida, la care multi apeleaza. Asadar, acel model va aparea in mai multe locuri, iar audienta ta va observa si nu va aprecia pozitiv.

  1. Nu face niciun proiect fara contract!

Ultimul lucru cu care vrei sa te confrunti este ca cineva sa se foloseasca de lipsa ta de experienta. Conform profesionistilor, exista multi clienti “de incredere”, care nu platesc pentru produsele grafice realizate. Acest lucru se intampla din ce in ce mai mult, deoarece negocierea si discutiile legate de fiecare proiect se realizeaza in general online. Acestea fiind spuse, asigura-te ca intocmesti un contract care cuprinde toate variabilele, datele-limita, termenele de plata si alte lucruri importante.

  1. Nu ignora Social Media

Niste campanii Social Media reprezinta o unealta perfecta pentru a-ti promova afacerea. Dupa ce ti-ai creat site-ul, iti recomandam sa faci si pagini de Facebook si Instagram, de care te poti folosi atat pentru comunicare si prezentarea proiectelor, cat si pentru promovare. Insa, nu uita sa ceri permisiunea clientilor tai pentru publicarea imaginilor. De asemenea, cel mai bine este sa folosesti aceleasi imagini pe toate platformele, deoarece nimic nu este mai bun decat consecventa, cand vine vorba de Social Media.

Call Now Button