In cazul in care nu stiai asta deja, unul dintre elementele definitorii ale unui punctaj SEO bun este originalitatea. Acest aspect acopera atat continutul textelor, cat si imaginile, descrierile, textele alternative si chiar link-urile. Insa cat de mult conteaza originalitatea si cat de unic trebuie sa fie continutul paginii tale? Pentru a afla aceste lucruri trebuie sa intelegi cat de daunator este continutul duplicat cand vine vorba despre optimizare SEO.
De ce continutul duplicat este rau pentru punctaj SEO?
Raspunsul la intrebarea aceasta ar putea fi simplu: pentru ca asa vrea Google sa fie. Motorul de cautare filtreaza rezultatele pe care ti le arata, indepartand continutul duplicat. Google nu vrea ca tu sa primesti in urma cautarii tale trei sau patru rezultate cu continut identic. Motivul principal care sta la baza acestor algoritmi este eradicarea plagiarismului din spatiul online.
Insa, de cele mai multe ori, Google se gandeste la utilizatorii sai cand indeparteaza acest continut, si nu urmareste scaderi de punctaj SEO pentru tine si compania ta. Motorul de cautare intelege ca tu, ca utilizator, daca nu ai fost multumit de continutul de pe o pagina, nu vei fi multumit de exact acelasi continut, de pe o alta pagina.
Pe langa aceste aspecte tehnice legate de impactul negativ al continutul duplicat pentru punctaj SEO, trebuie sa iei in considerare si alte aspecte. Originalitatea continutul tau spune foarte mult despre tine ca si companie, dar si despre modul de lucru. In primul rand, resursele precum timpul si efortul creativ investite in proiectele tale denota seriozitate. Nu doar ca majoritatea clientilor tai apreciaza acest lucru, dar il folosesc si drept criteriu de selectie pentru colaborare. Apoi, originalitatea in proiectele din online iti asigura un punctaj SEO benefic. Acest lucru te va ajuta sa cresti, atat pe tine, cat si pe clientii pe care ii reprezinti.
Cat de unic trebuie sa fie continutul?
Cat mai unic cu putinta. Daca preiei continutul de pe un alt site, insa schimbi cuvintele si reformulezi, practic ai creat deja continut unic. Insa acesta nu dispune de valoare unica. Valoarea unica este un aspect foarte diferit, care conteaza mult mai mult, atat pentru un punctaj SEO bun, cat si pentru utilizatori.
Algoritmii din motoarele de cautare vor ca tu sa oferi valoare unica continutul. Asta inseamna sa creezi continut care nu exista pe nicio alta pagina, de pe niciun alt site. Acest lucru presupune o cunoastere foarte amanuntita a utilizatorilor de internet si a publicului tau tinta. Afla ce vor sa gaseasca si sa cunoasca. Apoi, fa tot posibilul sa raspunzi oricaror intrebari si sa oferi solutii cat mai detaliate.
De exemplu, daca scrii un articol despre tipuri de fungicide si metode de aplicare, sansele sunt ca acest subiect sa nu fi fost intens dezbatut. De altfel, este posibil sa nu existe deloc informatii. Important este ca subiectul sa fie cautat de utilizatori. In momentul in care oamenii cauta detalii despre el, continutul tau va fi unicul care se va incadra in cautarea lor. Astfel, vei fi plasat foarte bine in paginile motoarelor de cautare si vei genera trafic si conversii importante.
Pe scurt, secretul este sa identifici continutul care este cautat si despre care nu exista informatii.
Iata un alt exemplu: daca cineva cauta o agentie web design Bucuresti, probabil vor fi interesati de mai mult decat atat. Ei vor vrea sa stie serviciile care le sunt oferite, cum sa ajunga la agentie, portofoliul companiei si multe altele. Daca realizezi propria cercetare cu privire la acest subiect, si chiar utilizezi imagini originale, vei obtine atat continut unic, cat si valoare unica.