Despre chatbots si utilitatea lor in online

Cu siguranta ai intalnit acea casuta cu mesaj care apare atunci cand intri pe anumite site-uri sau magazin online. Acea casuta in care apare mesajul: „Cu ce te putem ajuta?”. Daca ai un site sau o afacere in mediul online, chiar si pe retelele de socializare, atunci un chatbot iti va fi foarte util. Pe langa faptul ca iti va usura munca, chatbots-ii te vor ajuta si in strategia de marketing.

Am pregatit un articol in care vorbim despre ce este un chatbot, cu ce te poate ajuta si de ce este indicat sa il folosesti.

Ce este un chatbot?chatbots pentru comunicare

Chatbotul este echivalentul unui om de la Call Center sau de la Relatii cu Clienti. Cum vine asta? Ei bine, un chatbot este un robot care poate realiza o conversatie cu clientii tai. Astfel, in loc sa angajezi un om care sa ii intrebe pe clienti ce anume cauta pe un site si sa le ofere cateva sfaturi, poti avea un robot care sa faca asta. Spre deosebire de om, acest robotel poate sa raspunda la orice ora intrebarilor pe care vizitatorii site-ului le au.

Un chatbot poate fi implementat prin intermediul platformelor e-commerce, astfel poti genera profit pe conturile din social media. Poti apela la serviicile unei agentii de web design pentru a te asigura ca totul este realizat cum trebuie. Prin urmare, poti spune ca un robot care comunica cu clientii din site, poate fi un element in strategia de marketing. Dar de ce mai exact?

Ce beneficii are un chatbot pentru site-ul tau?

Exista mai multe avantaje aduse de un chatbot pentru o afacere in mediul online, insa iti vom enumera cele mai importante 4 beneficii.

  • Mai la indemana si rapid pentru clienti
  • Lucreaza pentru tine 24/24
  • Este in tendinte in domeniul tehnologiilor
  • Iti ofera date si statistici

Este mai usor de folosit pentru clienti

Probabil ai observat ca in ziua de azi clientii nu prea mai trimit mailuri prin care sa ceara oferte sau anumite informatii. In general, suna, dar chiar si apelurile sunt din ce in ce mai rare. De ce? Pentru ca lumea este mai grabita, mai ocupata si mai preocupata de retelele de socializare. De aceea, ei prefera sa scrie rapid un mesaj in casuta de chat de la Messenger. Totodata multora le este mai usor pentru ca nu trebuie sa se adreseze in mod formal.

Astfel, un chatbot este ceea ce te va juta in comunicarea cu clientii pentru ca nu vei mai fi nevoit sa raspunzi manual la zecile de mesaje primite. Plus ca, pe cealalta parte, si clientii vor fi multumiti pentru ca vor primi un raspuns rapid.

Robotul de chat va fi angajatul care va lucra non-stop, dar nu trebuie platitchatbots pentru clientii din online

In primul rand ca vei putea raspunde mereu clientilor prin intermediul chatbox-ului, chiar daca ei acceseaza pagina noaptea cand tu dormi. In al doilea rand, chatbotul este programat in asa fel incat sa raspunda dupa o structura. Astfel, nu vor exista greseli de comunicare.

Ce iti poti dori mai mult decat un angajat care lucreaza continuu, nu poate face anumite greseli si nu trebuie sa fie platit?

Este la moda si foarte actual

Oamenii sunt tot mai interesati si mai bine informati cu privire la dezvoltarile si noile tendinte in mediul online. De aceea, ei vor face diferenta intre un site care are modalitati mai vechi de comunicare si unul care are chatbox. Traim in era mesajelor scurte si rapide, ca cele pe care le trimiti in conversatiile cu prietenii pe Messenger. Un client va opta sa cumpere de la un magazin online care are chatbox pentru ca il va considera modern si adaptat noilor tendinte.

Iti ofera date si statistici

Un chatbot iti permite sa observi datele demografice ale clientilor, locatia, momentul zilei sau dispozitivele de pe care oamenii acceseaza. De asemenea, iti arata o rata de intoarcere a utilizatorilor pe pagini si timpul de sesiune. Acestea domenii te ajuta in crearea unei strategii de marketing ideala pentru afacerea ta.

Totodata, un robot de acest gen este capabil sa segmenteze publicul tinta si sa aiba o memorie cu date despre clientii vechi. Astfel, atunci cand un client revine sa cumpere ceva de pe pagina ta, robotul ii poate face sugestii in functie de cumparaturile anterioare. Personalizarea mesajelor este un lucru care ii atrage pe vizitatori, simtindu-se importanti.

In plus, existenta unui chatbot ajuta ca motoarele de cautare sa inteleaga mai bine continutul paginilor tale si sa il afiseze in cautari relevante. Asa ca te ajuta la optimizarea SEO a paginilor.

Cum functioneaza chatbots-ii?

In primul rand, trebuie sa stii ca exista doua tipuri de chatbots: Rules chatbots si Al chatbots.

  1. Rules Chatbots sunt acei roboti bazati pe niste reguli si care sunt limitati la anumite comenzi. Acest tip de bots necesita cunostinte avansate de programare.
  2. Al Chatbots sunt realizati prin inteligenta artificiala si sunt mult mai dinamici si mai usor de implementat. Plus ca acest tip de roboti sunt language responssive.

Noi iti recomandam The Al Chatbots pentru ca sunt foarte avansate si pentru ca nu necesita anumite cunostinte pentru a fi instalati. Iar pentru a-ti construe singur chatbox, iti recomandam urmatoarele aplicatii:

  • Tawk.to
  • Drift
  • Zendesk
  • ChattyPeople
  • Botsify
  • Facebook Messenger Platform

Alte benificii ale chatbots

  1. Ajuta la optimizarea site-ului
  2. Ajuta la imbunatatirea UX (User Experience)
  3. Continutul va fi distribuit prin aplicatiile de mesaje
  4. Va distribui continut targetat, in functie de cautarile si interesele utilizatorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button