Cum sa masori succesul intr-o campanie SEO

Te intrebi cat de eficienta este o anumita campanie SEO pe care o desfasori? Noi iti vom arata care sunt indicatorii pe care trebuie sa ii consulti si sa ii modifici constant, pentru a obtine cele mai bune rezultate pentru afacerea ta.

Campaniile SEO sunt eforturile responsabile pentru prezenta in online a website-ului tau si vizbilitatea de care se bucura in fata clientilor si potentialilor clienti. Insa, rezultatele pot aparea chiar si dupa cateva luni, iar daca ele intarzie si mai mult, inseamna ca trebuie sa imbunatatesti anumite lucruri. Pentru a putea sa evoluezi in acest fel, trebuie sa iti dai seama cum se masoara o campanie SEO.

 

Masurarea succesului campaniei este mai usor de zis decat de facut. Este nevoie de o analiza in profunzime a datelor din cadrul site-ului. De la cuvinte cheie, la trafic organic si backlink-uri, exista o multime de elemente cu date specifice care iti pot transforma eforturile intr-un succes sau intr-un esec.

Arta de a deveni un bun expert SEO poate lua ani de zile, insa noi vom incerca sa facem acest proces de invatare mai usor pentru tine. Daca totusi simti ca nu te descurci, poti apela oricand la experti in audit si consultanta SEO.

 

Cum masori eficienta pentru o campanie SEO?

  1. Verifica-ti cuvintele cheie. Cand un user scrie un cuvant cheie, motoarele de cautare afiseaza link-uri catre site-urile relevante. Daca site-ul tau rankeaza bine pentru un anumit cuvant cheie, va aparea printre primele rezultate, ceea ce este o prioritate principala. Astfel, vei obtine trafic organic. Daca observi o scadere in trafic, verifica sa te asiguri ca sunt la fel de multe cautari pentru cuvantul tau cheie precum inainte.
  2. Verifica-ti rata de conversie. Vizibilitatea este minunata, insa, ce conteaza cu adevarat este sa iti transformi vizitatorii in clienti. Conversiile iti spun cati dintre vizitatori au reactionat la call-to-action si au cumparat un produs/serviciu, s-au abonat la newsletter sau au interactionat.
  3. Backlink-urile sunt un alt factor important. Daca un alt website face trimitere catre pagina ta, este posibil ca vei creste in rankingul motoarelor de cautare. Desigur, este important ca aceste website-uri sa fie relevante si sa aiba o autoritate mare. Daca ai un numar mare de backlink-uri de la site-uri cu autoritate, vei castiga teren in fata competitorilor tai. Colaborarile cu aceste site-uri sau guest blogging-ul sunt cateva idei prin care poti obtine link-uri.
  4. Verifica-ti scorul spam, deoarece acesta poate sa scada autoritatea site-ului tau drastic. Scorul tau spam, situati intre 0-17, poate creste daca ai prea multe link-uri inbound de la site-uri cu autoritate scazuta si scoruri spam mari.
  5. Calitate si nu cantitate este un principiu valabil si pentru traficul de pe site-ul tau. Verifica numarul de pagini vizualizate pentru fiecare vizita si durata media a fieareia, pentru a observa detalii legate de popularitate. Deasemenea, ai grija la bounce rate! Daca site-ul tau beneficiaza de trafic, dar ai un bounce rate prea mare, exista clar o problema din cauza careia lumea iese de pe site.

 

Ce instrumente gratuite te ajuta sa analizezi campania de promovare SEO?

  • Google Webmaster Tools – este un instrument gratuit care urmareste efectuarea unei analize a intreg site-ului. Acesta reprezinta cea mai buna solutie, doarece cum poti intelege mai bine cum te priveste Google, decat intrebandu-l chiar pe el? Programul explica in termeni simpli, potriviti pentru incepatori elementele de baza ale cautarii Google. Sfaturile pe care le poti primi urmaresc puterea SEO si viteza de incarcare. De asemenea, poti vedea si rezultatele cu privire la utilizarea pe desktop sau telefon. Acest instrument ofera un scor de performanta pe mai multe nivele. Bun este tot ce trece de 80 de puncte, mediu (intre 60-79) si slab (intre 0-59). In functie de acest scor vei stii exact ce sa imbunatatesti si chiar cum sa o faci.
  • HubSpot’s Website Grader – este de asemenea un program gratuit folosit pentru analiza site-ului. Elementele pe care instrumentul le analizeaza sunt performanta (marime, cereri, viteza), aspectul mobile-friendly, metodele de optimizare SEO si securitatea.
  • Check My Links – functioneaza in varianta gratuit si asigura functionalitarea link-urilor din site-ul tau. Principalul beneficiu este ca acest intstrument acopera atat link-urile interne, cat si cele externe.
  • SEMrush – este un serviciu gratuit care se bazeaza pe cuvintele cheie. Aici poti afla care sunt cele mai importante cuvinte cheie pentru care pagina ta rancheaza. De asemenea, SEMrush iti mai arata si volumul de cautare lunar al cuvintelor si backlink-urile.

Instrumente pentru promovare SEO cu investitie:

instrument seo ahrefs

Ahrefs – este cea mai buna metoda de analiza cautarea in functie de cuvinte cheie. Cel mai ieftin plan este cel Lite, in valoare de $99 pe luna. Cu ajutorul acestuia poti analiza cuvintele cheie din content, de pe site si iti poate genera si cuvinte potrivite profilului afacerii.

 

moz pro instrument seo

Moz’s Pro Tools – ofera un trial gratuit de 30 de zile, dupa care vei fi taxat $99 pe luna. Acest abonament serveste drept un instrument complet de analizare a unei campanii de optimizare SEO. Cu datele adunate de pe site-ul tau, programul va identifica oportunitatile SEO, va inregistra cresterile, va intocmi rapoarte si va optimiza aceste eforturi.

 

woorank instrument seoWoorank – dispune de un Pro Plan in valoare de $49 si un Premium Plan de $149. Exista 8 sectiuni care beneficiaza de o analiza amanuntita: marketing, SEO, mobil, uzabilitate, tehnologii, social, local si vizitatori.

Aceste sectiuni sunt trecute prin mai mult de 70 de filtre prin care este imposibil sa nu realizezi imbunatatiri semnificative.

Chiar daca alegi sa utilizezi cele mai bune instrumente, serviciile de promovare online pot fi duse la bun sfarsit doar cu ajutorul unei agentii specializate.

De asemenea, pentru masurarea campaniei SEO, trebuie urmarit si scopul de calitate. Astfel, iti vom prezenta definitia scorului de calitate si importanta acestuia pentru SEO Google.

 

Ce este scorul de calitate SEO?

Scorul de calitate este modalitatea prin care SEO Google stabileste relevanta atat a articolelor tale, cat si a cuvintelor cheie si reclamelor PPC (Pay Per Click). Modul in care campania ta de promovare va da rezultate este determinat de acest scor. De asemenea, vei sti si cat va trebui sa platesti pentru fiecare click.

Pentru o eficienta cat mai mare, o analiza a scorului de calitate nu trebuie sa lipseasca din nicio campanie de promovare SEO. Acest scor urmareste rata de click estimata, relevanta anunturilor si experienta cu privire la pagina de destinatie. Totodata, pentru aceasta actiune sunt foarte importante datele legate de performanta anterioara a anunturilor.

 

scor seoDe ce conteaza scorul de calitate pentru SEO Google?

Principalul motiv pentru care acest serviciu este foarte apreciat este ca el iti ofera o privire de ansamblu asupra rezultatelor pe care le vei obtine.

In functie de scorul de calitate vei stii ce schimbari trebuie sa faci pentru ca anunturile tale sa aduca mai multa performanta. Poate ca relevanta cuvintelor nu este potrivita pentru anuntul respectiv sau poate cuvintele cheie in sine nu sunt alese corect.

SEO Google te invata cum sa atragi mai multi clienti prin metode calitative. El iti va considera munca relevanta si calitativa conform publicului pe care il atragi (daca numarul de persoane care iti vad anuntul este la fel de mare ca si cel al oamenilor care dau click pe el).

Astfel, cel mai important element din scorul de calitate este rata de click (CTR).

 

Cum iti imbunatatesti scorul de calitate SEO Google?

  • Acorda mai multa atentie cuvintelor cheie si alege-le pe cele mai potrivite pentru produsele si serviciile pe care le oferi. Pentru a acoperi o gama mai larga de cautari, opteaza pentru cuvintele cheie lungi.
  • Creeaza textul reclamei tale pentru a fi cat mai atractiv, in functie de grupul tinta pe care il ai. Nu trebuie sa te chinui sa compui un text care sa atraga atentia unui public larg, general, ci specific.
  • Scopul principal al campaniilor SEO Google este sa aduca clienti pe pagina ta. Astfel, trebuie sa optimizezi pagina de destinatie pe care vor ajunge acestia.

Pentru a crea o campanie SEO de succes, trebuie sa iti planifici strategia dinainte. Insa, planificarea nu este singurul lucru important. Trebuie sa analizezi si sa verifici constant cautarile pe cuvinte cheie, backlinkurile si alti factori de ranking. Doar atunci vei sti unde si cum sa iti imbunatatesti eforturile pentru o campanie SEO.

Ce alte metode de masurare a succesului campaniei SEO crezi ca poti folosi?

Impartaseste  sugestiile cu noi si spune-ne mai multe despre experienta ta SEO in sectiunea de comentarii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button