Cum functioneaza marketing-ul prin campanii Social Media?

In fiecare luna, sunt inregistrati peste 2 miliarde de utilizatori activi pe Facebook, 1 miliard pe Instagram si 365 de milioane pe Twitter, la nivel global. Datorita acestor cifre importante pentru aceste platforme, specialistii din marketing au inteles rapid importanta conectarii brand-ului cu potentialii clienti prin campanii Social Media. De fapt, specialistii estimeaza ca investitiile in publicitatea prin servicii de promovare online va creste pana la valoarea de 48 de miliarde de dolari, pana in 2021.

Acest lucru se datoreaza in principal numarului mare de utilizatori, caruia, recent, i se alatura persoane din grupe de varsta cat mai diverse. Apoi, cu toate ca majoritatea nu vrem sa recunoastem, suntem conectati continuu la Social Media. Prin simplul fapt ca detinem aplicatiile mobile instalate si avem notificarile pornite. Astfel, accesibilitatea si rapiditatea cu care oamenii verifica Social Media (cand merg la serviciu, la scoala, cand calatoresc sau pur si simplu se relaxeaza), plaseaza acest canal in topul preferintelor pentru campaniile de marketing.

Ce este o campanie de Social Media?

Aceasta reprezinta un efort de marketing coordonat de un business pentru a consolida informatii despre un brand, un produs sau un serviciu, folosind cel putin o platforma Social Media. Aceste campanii sunt concentrate strategic pentru publicul specific, au rezultate masurabile si influenteaza urmaritorii din SM in a se comporta sau a se simti intr-un anumit mod.

Ce determina eficienta unor campanii Social Media?

Publicitatea prin Social Media are capacitatea de a ajunge si a comunica cu audienta la preturi catalogate “low-cost”, beneficiind in acelasi timp de un impact important si, deci, de eficienta garantata. De aceea campaniile SM au devenit o tehnica cruciala de marketing pentru afaceri din intreaga lume, indiferent de domeniu.

Folosind Social Media, ai abilitatea de a-ti atinge publicul-tinta, de a crea o legatura cu actualii si potentialii clienti, de a crea loialitatea fata de brand, de a creste traficul pe site-ul tau si chiar de a creste vanzarile. Orice proprietar de afacere trebuie sa inteleaga ca marketing-ul prin Social Media nu este doar un trend in ascensiune, ci o industrie puternica care a aparut cu scopul de a ramane.

Cum stabilesti obiective pentru campania ta?

Secretul in eficienta unor campanii Social Media sta in stabilirea de la inceput a unor obiective specifice. Iata cateva exemple dupa care te poti ghida:

  • Imbunatatirea identitatii de brand – afacerea ta poate realiza acest lucru prin Social Media prin postarea elementelor de campanie pe mai multe platforme. De asemenea, poti utiliza hashtag-uri specifice, pentru a indemna urmaritorii sa iti shareuiasca continutul si sa iti tagguiasca prietenii. Totodata, cresterea identitatii de brand prin Social Media nu dureaza prea mult. 91% dintre specialistii in marketing au spus ca au observat o crestere a vizibilitatii brand-ului stand in Social Media doar cateva ore pe saptamana. Un bun exemplu in acest sens este campania Apple #shotoniphone. Aceasta a implicat simpla creare a hashtag-ului, cu scopul promovarii fotografiilor pe Instagram, realizate cu telefoanele Apple. Oamenii au putut impartasi pasiunea comuna pentru fotografie, realizata cu acelasi device. Iar acum, dupa mai multi ani, hashtag-ul este in continuare folosit, acoperind peste 4 milioane de postari. Apple a inceput campania, fara prea mult efort financiar, iar de desfasurarea ei s-au ocupat chiar utilizatorii de iPhone.

obiective pentru campanii Social media

Intra in contact cu audienta ta

Cand lucrezi la o campanie de marketing prin Social Media, vrei sa te conectezi cu public atat la nivel de “suprafata” – prin like-uri, follow, comentarii etc – cat si prin postari cu care acestia se pot identifica. In aceasta categorie se inscrie foarte bine campania Coca-Cola “Share a Coke”, prin care compania a vandut sticle personalizate cu numele a mii de persoane, la nivel global. In plus, oamenii puteau personaliza propriile sticle pe site-ul Coca-Cola, pentru $5.

  • Creste traficul pe site – acest lucru se poate face prin simpla adaugare a link-ului in descrierea de Facebook, Instagram sau chiar Twitter. Acest lucru ii va ajuta pe utilizatori sa ajunga pe site-ul tau pentru a cunoaste mai multe informatii despre companie sau produsele si serviciile tale. De asemenea, poti conecta site-ul prin sisteme de link-building, prin postari sau chiar articole.
  • Genereaza vanzari – specialistii de marketing care desfasoara campanii Social Media vor sa trezeasca interesul clientilor cu privire la produse, brand sau servicii. Cand o afacere reuseste sa faca acest lucru cu succes, aceasta va beneficia de o crestere in vanzari. Social Media reprezinta o unealta eficienta de a face oamenii interesati, prin postari care folosesc imagini si pot fi distribuite in volum mare.

Cele mai bune rezultate sunt obtinute atunci cand sunt identificate nevoile, obiectivele si modalitatile de promovare pe care o afacere le are. De cele mai multe ori, acest lucru necesita expertiza unor profesionisti. De aceea, este recomandat sa apelezi la o agentie de web design, care va realiza o analiza amanuntita, pentru a crea o campanie de succes.

Call Now Button